česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Pixabay
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Recenze na největší regionální veletrh zaměření na fitness a sportovní výživu

Koncem roku jsem navštívil další veletrh, který byl součástí nabitého programu veletržních akcí a výstav letošního podzimu ve Spojených arabských emirátech. Šlo o velmi očekávanou Dubai Active Show a Dubai Muscle Week, veletrh zaměřený na kulturistiku, fitness a zdravou výživu. Narůst výstavní plochy byl o 35% a dokonce o 84% více vystavovatelů, než v předešlých letech. To nejen potvrzuje, že výstavy jsou opravdu důležité v tomto regionu, ale především to dokazuje, že fitness a zdravá výživa je na velkém vzestupu.

Koncem roku jsem navštívil další veletrh, který byl součástí nabitého programu veletržních akcí a výstav letošního podzimu ve Spojených arabských emirátech. Šlo o velmi očekávanou Dubai Active Show a Dubai Muscle Week, veletrh zaměřený na kulturistiku, fitness a zdravou výživu.

Po roční pauze, která byla způsobena koronavirem, jsem byl zvědavý, v jaké formě se veletrh vrátí. A opravdu nezklamal. Narůst výstavní plochy byl o 35% a dokonce o 84% více vystavovatelů, než v předešlých letech. To nejen potvrzuje, že výstavy jsou opravdu důležité v tomto regionu, ale především to dokazuje, že fitness a zdravá výživa je na velkém vzestupu.

Jelikož osobně zdravou výživu a fitness vyhledávám a také protože máme v tomto sektoru velmi silné české firmy, opravdu jsem se na tento veletrh těšil. A české stopa mě opět nezklamala. Snad největší stánek, který byl každému na očích, nesl Čechům dobře známé jméno Nutrend. Ten skrze svého lokálního distributora zabíral opravdu velkou plochu, která nesla známé české tváře sponzorujících partnerů. Další českou firmou byl výrobce skvělých ořechových másel Lucky Alvin, který s dalším českým distributorem působícím v Emirátech zkouší zaujmout na trhu. A zájem o jejich produkty byl opravdu vysoký.

Co jsem nečekal, byly i oficiální státní stánky, které známe z velkých veletrhů. Například Italie zabírala přes 100 metrů čtverečních a kromě celkového sektoru prezentovala 20 firem. Během 3 dní navštívilo veletrh více jak 25 000 návštěvníků. Co je na této akci opravdu unikátní je, že díky svému specifickému zaměření opravdu přitáhne důležité kontakty, které jsou na fitness zaměření. Vystavovatelé se tedy nemusí bát, že by většina návštěvníků neměla o jejich produkty zájem. Další obrovskou výhodou je, že oproti jiným veletrhům funguje tento také jako prodejní, takže pokud má firma v zemi produkty zaregistrované a schopné prodeje, může je během veletrhu přímo prodávat. To byl případ u obou českých firem.

Veletrh Dubai Active je tedy dalším důkazem, jak tento sektor v Emirátech roste. Dle dostupných dat má sektor fitness výživy ve Spojených arabských emirátech růst na hodnotu 600 milionů dolarů do roku 2025. Během třídenního veletrhu se mezi vystavujícími a distributory uzavřely obchodní smlouvy ve výši 5 milionu dolarů. Téměř dvojnásobné výsledky veletrhu oproti předešlému ročníku, který byl v roce 2019.

Součástí veletrhu byla také kulturistická událost Dubai Muscle Week, na které nechyběli světoznámí hosté, jako například Ronnie Coleman, Mr Olympia Big Ramy nebo Kelsey Wells.

Celkově tento veletrh tedy hodnotím jako velmi zajímavý a úspěšný a určitě ho mohu firmám zaměřených na sportovní výživu vřele doporučit.


Zpracoval: L. Zamrzla, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí