Velvyslanectví České republiky v Pekingu

beer_tasting
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Czech Export Pearls aneb přehlídka potravinářských a sklářských výrobků na čínském trhu

Bylo by krásné říci, že v každé samoobsluze na rohu ulice v Pekingu, v každé druhé restauraci v Šanghaji nebo v luxusních obchodních domech v Guangzhou či Tianjinu nalezne zákazník nám tolik známé potraviny, nápoje nebo sklo z České republiky, do tohoto ideálního stavu chybí ještě pořádný kus práce. Na druhé straně paleta těchto českých výrobků roste – vždyť za posledních pět let se na trhu objevilo již přes deset značek českého piva, Číňané mohou degustovat české víno nebo likéry, pochutnat si na sladkostech či cereáliích, obdarovat své blízké českým sklem nebo si s ním vyzdobit byt či kancelář.

Tato část vzájemného obchodu v posledních letech roste a první úspěšné kroky řady českých výrobků na čínském trhu mohou inspirovat další následovatele. Zároveň platí marketingová rovnice, podle níž je šance na úspěch o to větší, o kolik více lidí na daném trhu propagované výrobky zná a vnímá jejich jedinečné kvality a charakteristiky.

Zviditelnění českých výrobků spolu se snahou o zprostředkování dalších kontaktů pro naše vývozce stály za rozhodnutím uspořádat na rezidenci velvyslanectví prezentační akci s názvem Czech Export Pearls. Scénář akce, kterou financovalo Ministerstvo zahraničních věcí v rámci projektů ekonomické diplomacie, se tentokrát místo prezentací soustředil více na vytvoření atmosféry a prostoru pro potkávání byznysmenů, výměnu kontaktů, ochutnávání potravin a nápojů spolu s ukázkami sklářské produkce a celkovou propagaci České republiky. Klíčovou roli v akci sehrála účast folklórní skupiny Olšava z Uherského Brodu, která na úvod akce zahrála a zatančila v duchu tradičních moravských písní a tanců. Pod modrou oblohou i v reprezentativních prostorách rezidence se tak výrobky více než dvaceti firem předvedly šesti desítkám návštěvníků z oblasti obchodu, pohostinství, médií atd. Věříme, že vytvořené kontakty poslouží do budoucna pro rozšíření spolupráce a přítomnosti na čínském trhu, stejně jako účast médií a další práce s nimi by měly přispět k lepšímu povědomí o českých výrobcích. Také doufáme, že příklad této akce poslouží jako inspirace pro další české firmy, které se zajímají o čínský trh a přemýšlí o způsobu, jakým na trhu začít.

Galerie


Czech Export Pearls 2012