Velvyslanectví České republiky v Pekingu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Karlovarská Becherovka dobývá čínský trh aneb zachutná Číňanům vychlazený „Beton“?

Jak vypadala tisková konference při příležitosti vstupu likéru Becherovka na čínský trh.

Slavnostní sál na rezidenci velvyslanectví v Pekingu se slibně zaplňuje pozvanými novináři, lidmi z branže pohostinství, zástupci hlavního města a dalšími hosty. Na vystavených plakátech se skví nám dobře známá zelená láhev s modrou etiketou Karlovarské Becherovky, doprovázená překladem do čínštiny, na televizní obrazovce a projektoru běží film o proslulém českém likéru a jeho tradici. Začíná tisková konference u příležitosti oficiálního vstupu Becherovky na čínský trh, slova se ujímá velvyslanec pan Libor Sečka, aby pozdravil přítomné, vyzdvihl úspěchy českých firem v Číně a přivítal Becherovku v novém působišti. Historii značky a její plány poté přiblíží generální ředitel firmy Jan Becher – Karlovarská Becherovka a. s., pan Anthony Schofield, ale tajemství receptury na výrobu zlatého moku zůstane samozřejmě i nadále utajeno. Proč by mohla Becherovka zaujmout čínské spotřebitele a jakým způsobem mohou místní barmani – amatéři i profesionálové – likér servírovat, o tom vypráví pánové Voříšek a Melichar z firmy Albion Trading (Beijing), kteří se jako distributoři s nadšením ujali nesnadného úkolu prosadit Becherovku mezi oblíbené nápoje v Číně navzdory konkurenci z celého světa.

Becher 1

Dříve než by mohli hosté na tiskové konferenci začít pomrkávat po hodinkách, přichází oživení v podobě krátké ukázky barmanského umění pana Jiřího „George“ Němce, který ukáže dychtivým novinářům a zvědavému publiku jak namíchat některé z mnoha koktejlů s využitím Becherovky. Poté, co se voňavý kouř s příchutí třešní rozptýlí nad sklenicí lahodného koktejlu, zdvihají se první ruce novinářů a hostů s dotazy. Becherovka je středem zájmu a všichni z české strany doufají, že tomu bude i do budoucna.

Becher2

Pracovní akci v přátelském prostředí příjemně ukončí připravené občerstvení a pro zájemce i míchané nápoje s nám dobře známou vůní bylinek, všichni hosté odcházejí domů s drobným dárkem a věříme, že i s probuzeným zájmem o další novinky z České republiky i pocitem dobře stráveného odpoledne.

Ohlasy v médiích:

"Staletá známá evropská značka vstoupila na evropský trh"

"Becherovka zamířila do Číny - píše se nová kapitola stoleté historie"