Velvyslanectví České republiky v Pekingu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Auto China – čínské automobilky na postupu a nová Škoda Octavia Mingrui

13,6 milionů prodaných vozů v roce 2009 učinilo z čínského automobilového trhu ten největší na světě. Není tak divu, že z původně relativně nevýznamné akce Auto China se stává jeden z nejprestižnějších automobilových veletrhů v globálním měřítku.

Letošní ročník představil 14 světových novinek z rýsovacích prken nečínských automobilek a zarážejících 75 nových čínských vozů. Auto China tak letos poprvé zastínila Tokijský autosalón, jehož se v důsledku šetření nákladů nezúčastnili téměř žádní zahraniční vystavovatelé a definitivně se stala „tím“ asijským automobilovým veletrhem.

Vedle tradičních  značek okupovaly haly pekingského výstaviště desítky nových čínských výrobců, jejichž modely zatím stále spoléhají spíše na nižší cenu, než  přidanou hodnotu danou kvalitou a svébytností.  Notoricky známých „kopírovacích“ excesů však rok od roku ubývá a čínské automobilky si hledají vlastní cestu k originálnímu designu. Nutno říci, že prozatím stále se střídavými úspěchy. Co se však týče technického řešení automobilů, zde se již partie vyrovnává a řada čínských automobilů dosahuje vysokých bezpečnostních a ekologických standardů srovnatelných s konkurencí.

Auto China se zúčastnila s velkou expozicí také česká značka Škoda, jež je v Číně vyráběna v rámci licence Shanghai Volkswagen Automotive Company. Je vysoce pravděpodobné, že pro Škodu bude letošní rok čínský trh tím největším (jen v minulém roce se v Číně prodalo na 122 tisíc škodovek). Facelift mimořádně úspěšné Škody Octavia, který byl na veletrhu představen, tak určitě přispěje k udržení mimořádně vysokých prodejních čísel. Vedle faceliftované novinky pak na stánku Škody nechyběly vozidla z řady Green Line, které se pyšní velmi nízkou spotřebou pohonných hmot a nový Superb, který si představení na čínském trhu odbyl v roce 2009.

 

Skoda

Omlazená Škoda Mingrui (Octavia)