Velvyslanectví České republiky v Pekingu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Nanning Vogue Products & Lifestyle Expo 2010 otevírá jihozápad Číny módnímu průmyslu

Nanning patří mezi ty čínská města, která na mapách bez větších obtíží najdou pouze znalci čínských poměrů. Přesto si Vás již po několika minutách projížďky po moderním „downtownu“ získá.

Místní se často chlubí, že Nanningu patří přezdívka „Zelené město“. A právem. Vysoké siluety mrakodrapů doslova vyrůstají ze záplavy zeleně, střed města nabízí procházku kolem malebných jezírek a pár stovek metrů od radnice najdete dva parky o rozloze menšího lesa.

Nanning je však nejen zelené, ale také doslova „jižansky“ otevřené a tepající město (vždyť do Vietnamu je to jen hodina autobusem). Ještě kolem desáté večerní hodiny je náměstí v administrativní čtvrti korzem stovek lidí a prodejci ve vyhlášené „jídelní“ uličce Zhong Shan Lu nabízejí pečeného aligátora, smažené brouky, nebo pochoutky ze zvířat, které jsou pro nás Evropany domácími mazlíčky.

Pozvání zástupců diplomatické komunity na Vogue Products & Lifestyle Expo 2010 místní municipalitou a Dánskou obchodní komorou však odhalilo také fakt, že Nanning se má v budoucnu stát centrem módy. S tím, jak se zvyšuje kupní síla čínského spotřebitele se se tito již delší dobu objevují v hledáčku výrobců luxusního zboží – a nutno říci, že v této oblasti platí Evropa stále za zkušeného hráče. Co však mohlo nepoučeného diváka překvapit byla velká účast vystavujících z řad domácích producentů luxusního zboží – ať se již jednalo o šperky, nábytek, nebo oděvy.

Česká republika byla na veletrhu zastoupena stánkem s informačními letáky a brožurami českých výrobců (především bižuterie a skla). Českou bižuterii také prezentoval Jan Hebnar z obchodního úseku velvyslanectví v rámci doprovodného semináře.

Jelikož se jednalo o první ročník veletrhu, je evidentní, že tento ještě bude hledat svou tvář. Jako silný trumf na své straně má ojedinělost podobné akce v kraji, který se jinak řadí mezi ty chudší. Pokud se navíc organizátorům podaří doladit menší nedostatky ve skladbě vystavovatelů (kde vedle stánku Mercedesu naleznete stánek s prodejcem oděvů z pouliční tržnice), bude veletrh minimálně doporučitelným pro ty podnikatele, kteří (zcela správně) tuší, že jihozápad Číny skýtá obrovský kupní potenciál.

Videa:

2010年04月23日南宁新闻(The Nanning News)
http://www.nntv.com.cn/wmv2/20100423nnxw.wmv
2010年04月24日南宁新闻(The Nanning News)
http://www.nntv.com.cn/wmv2/20100424nnxw.wmv
2010年04月25日南宁新闻(The Nanning News)
http://www.nntv.com.cn/wmv2/20100425nnxw.wmv
CCTV-4
http://news.vodone.com/gn/2010-4-26/1272250849105.shtml

Články:

http://gx.people.com.cn/GB/179464/11442318.html
http://www.scity.cn/xw/show.asp?id=17380
http://unn.people.com.cn/GB/178150/11437096.html
http://unn.people.com.cn/GB/178150/11437058.html
http://world.people.com.cn/GB/41214/11442311.html
http://news.china.com.cn/rollnews/2010-04/26/content_1793595.htm
http://www.chinadaily.com.cn/dfpd/guangxi/2010-04-23/content_205183.html
http://gmxh.mofcom.gov.cn/aarticle/tupxw/201004/20100406885463.html
http://www.nntv.com.cn/tv/spdb/xwzhpd/nnxw/2010-04-25/40848.html

 

 

Nanning

Zájem byl poředevším o materiály týkající se českého skla....