português  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České sklo v Sao Paulu

Osm českých sklářských firem si otevřelo dveře na brazilský trh. Ve dnech 29.-30.října se čeští skláři prezentovali na podnikatelském semináři v Hotelu Intercontinental a poté spoluinaugurovali výstavu "České sklo a design v Sao Paulu" v historickém kulturním domě Casa das Rosas.

Slavnostní zahájení výstavy českého skla v Sao Paulu  proběhlo dne 30. října 2012 v prestižním starobylém kulturním stánku Casa das Rosas, který si uchoval svou jedinečnou polohu uprostřed nejmodernějších mrakodrapů finančního centra Avenidy Paulista. Během úvodní ceremonie byla též vzdána pocta loni zesnulému bývalému prezidentu Václavu Havlovi za osobní přítomnosti p. Bořka Šípka, jeho dvorního architekta a designéra. Osobnost Václava Havla je v kulturním centru též prezentována ve dvou výstavních sálech - Havel jako literát a Havel jako politik.

Akce byla připravena ve spolupráci s organizací na podporu českého exportu CzechTrade a s Generálním konzulátem ČR v Sao Paulu. Na vernisáži promluvili Frederico Barbosa, ředitel Casa das Rosas, velvyslanec ČR v Brasílii Ivan Jančárek, generální konzul ČR v Sao Paulu Pavel Procházka, kurátorka výstavy a překladatelka Eva Batličková a Bořek Šípek. Mezi účastníky byli zástupce starosty Sao Paula, Guilherme Mattar, krajané a Češi žijící v Sao Paulu, přátelé České republiky a další brazilští podnikatelé a veřejnost. Při této výjimečné příležitosti bylo rovněž vzpomenuto 94. výročí založení ČSR.

Bezprostředně před zahájením výstavy proběhla prezentace a podnikatelský seminář výrobců českého skla v Hotelu Intercontinental. Před cca. 50 brazilskými podnikateli, odběrateli, zástupci firem a dalšími milovníky českého skla se prezentovaly tyto české firmy: NB Art, Glasspoint, Caesar Crystal Bohemiae, Rudolf Kampf, Crystalex, Lasvit, Preciosa a Bořek Šípek. Poté se uskutečnily semináře a přímá jednání zástupců jednotlivých českých firem s cca. 20 brazilskými odběrateli za účelem navázání kontaktů a výměny nabídek pro obchodní spolupráci. Celá akce zaujala – kromě zástupců brazilských firem – i širší veřejnost, což dokládají i oznámení a zprávy v místním tisku.