Generální konzulát České republiky v New Yorku

česky  english 

rozšířené vyhledávání

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Twitter

Úspěch českých studentů na soutěži NYC Next Idea 2012 v New Yorku

(Archivní článek, platnost skončena 23.03.2013.)

Tým složený ze čtyř studentů Vysoké školy ekonomické v Praze (z Fakulty mezinárodních vztahů a Národohospodářské fakulty) se dne 21. března 2012 v prostorách Columbia University v New Yorku zúčastnil finálového kola třetího ročníku mezinárodní soutěže „NYC Next Idea“ s podtitulem Global Business Plan Competition.

Tuto soutěž pořádá New York City Economic Development Corporation (jakýsi Odbor ekonomického rozvoje newyorské radnice) ve spolupráci s Columbia University´s Engineering School a je určena současným studentům nebo čerstvým absolventům vysokých škol z celého světa, kteří se mohou ve třech soutěžních kolech ucházet o zajímavou cenu - finanční dotaci ve výši 35.000 USD a k tomu bezplatné půlroční užívání kancelářských prostor v New Yorku.

Do letošního ročníku soutěže se přihlásilo celkem 270 týmů ze 62 zemí světa, kteří měli za základní zadání předložit námět na inovativní firemní produkt, vhodný pro spuštění a úspěšný komerční provoz v podmínkách New Yorku. Záměrem organizátorů je přitom potvrzení role New Yorku jako mezinárodního centra inovací a přilákání zajímavých firemních start-upů k dalšímu obohacení místní technologické firemní kultury.

První dvě kola soutěže probíhala korespondenčně a na jejich základě porota vybrala šest týmů (tři americké a tři mezinárodní) pro účast ve finálovém kole, které již proběhlo za osobní účasti soutěžících. Ti měli přesvědčit odbornou porotu, složenou z předních představitelů newyorských technologických firem a investičních fondů, o životaschopnosti svého produktu a ekonomických výhodách investice do něj.

Tým VŠE Praha se v rámci mezinárodní části soutěže utkal ve finálovém kole s týmy z Německa a Kanady. Představil porotě svůj projekt nazvaný Prevision Camera – „inteligentní“ kameru vybavenou softwarem pro detailní rozpoznávání osob včetně jejich počtu, pohlaví, přibližného věku, nálady a výrazu obličeje. Na základě analýzy zjištěných údajů a zadaných parametrů pak tento systém umožňuje v reálném čase přizpůsobit marketingové působení např. výloh v obchodech nebo reklamních panelů na zastávkách hromadné dopravy konkrétnímu přihlížejícímu „zákazníkovi“ a výrazně tak zvýšit dopad a zacílení reklamy.

Účast mezi nejlepšími šesti vysokoškolskými týmy z celého světa je pro český tým nesporně obrovským úspěchem a potvrzením kvality jejich podnikatelského záměru. Fakt, že mezinárodní soutěž nakonec vyhrál tým jiný (Queen´s University z Kingstonu v Kanadě) na skvělém výsledku českých studentských inovátorů nemůže nic změnit.