Velvyslanectví České republiky v Kodani

česky  dansk  english 

rozšířené vyhledávání

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Průmyslový den v Kodani - příprava na výběrová řízení v rámci projektu Fehmarnbelt

(Archivní článek, platnost skončena 21.01.2014 / 17:00.)

Kdy: 21.01.2014, Kde: Kodaň

Pod záštitou dánské společnosti Femern A/S se 21. ledna 2014 bude v Kodani konat Průmyslový den. Femern A/S je společností odpovědnou za výstavbu budoucího 18 km dlouhého tunelu pod Fehmarnovou úžinou mezi německým ostrovem Fehmarn a dánským ostrovem Lolland. Bude se jednat o nejdelší tunel kombinující vlakovou a automobilovou dopravu na světě, nejdelší ponořený tunel, nejdelší podvodní silniční tunel na světě, dále o nejhlubší ponořený tunel pro silniční a železniční dopravu a druhý nejhlubší betonový ponořený tunel.

Industry Day

V rámci Průmyslového dne Femern A/S všichni zájemci o připravovaná výběrová řízení /včetně subdodavatelů/ spojená s konstrukcí tunelu pod Fehmarnovou úžinou získají podrobné informace o povaze a obsahu projektu. Bude zde i možnost setkat se s managementem a pracovníky zadavatele a popř. jednat o možnostech společných podniků s vhodnými partnery.

Registraci pro účast na průmyslovém dni v Kodani je možné provést do 14. ledna 2014 na internetových stránkách projektu tunelu pod Fehmarnovou úžinou. Více informací a registrace na http://www.femern.com/service-menu/themes/industry-day-em-tender

Předmětem prvního nově vytvořeného výběrového řízení je dodávka elektrických a mechanických zařízení pro vnitřní prostory tunelu, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečnosti, kvalitu jízdy, hospodárný provoz a údržbu tunelu. Výběrové řízení, které je určeno domácím i mezinárodním dodavatelům a subdodavatelům, bylo publikováno prostřednictvím oznámení předběžných informací v Úředním věstníku Evropské unie. V celém projektu bude zapotřebí aplikace klasických ale i velmi inovativních řešení. Osmnáct kilometrů dlouhý tunel bude obsahovat 79 základních segmentů a 10 zvláštních. Obě skupiny přitom musí být vybaveny identickými systémy. Takový rozsah požadované dodávky poskytuje prostor pro velké i malé dodavatele.

Po dokončení projektu by se tunel pod Fehmarnovou úžinou měl stát nejdelším tunelem svého typu, ale současně také jedním z nejbezpečnějších a nejmodernějším tunel na světě. Z těchto důvodů budou mechanická a elektrická zařízení hrát ústřední roli. Potřebné vybavení a systémy budou obsahovat ventilaci tunelu, výstavbu budov, únikové východy, systémy protipožární ochrany, drenáž, kabely a potrubí, výtahy, transformátory, osvětlení, monitorovací a kontrolní systémy a komunikační systémy. Všechna tato zařízení budou sloučena do jedné velké zakázky. Následně budou vytvořena ještě dvě výběrová řízení, jejichž cílem bude vybrat dodavatele architektonického osvětlení a dodavatele systému na výběr mýtného.

Předmětem druhého vytvořeného výběrového řízení je výstavba transformovny, která bude zajišťovat dodávky elektrické energie pro vlaky, které budou tunelem projíždět. Pro bezpečný a stabilní provoz elektrických vlaků bude zapotřebí dodávka velkého množství elektrické energie, která nemůže být zajištěna prostřednictvím existující rozvodné sítě na Lollandu. Z toho důvodu bude vybudována transformovna v blízkosti tunelového portálu v Rødbyhavnu.

Celý projekt bude vytvořen ve spolupráci se společností Energinet.dk, která zajišťuje dodávky elektrického proudu. Cílem projektu je konstrukce transformovny včetně transformátorů a rozváděčů pro zajištění dodávek elektrického vedení pro tunel a trolejové vedení. Dále bude nutné vystavět budovy pro rozváděče, kontrolní místnost a prostory pro zaměstnance. Podle technického ředitele Femern A/S Steena Lykke je instalace transformátorů a doprovodného vybavení orientována především na významné domácí i mezinárodní dodavatele, ale konstrukce budov a doprovodného elektrického vybavení je vhodná i pro menší dodavatele. Následně Femern A/S oznámí další výběrové řízení, které se v tomto případě bude týkat dodávky kolejí a trolejového vedení pro vlakovou dopravu tunelem. Toto výběrové řízení však nebude součástí plánovaného Průmyslového dne Femern A/S.


Femern