deutsch  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

4. Česko-německý hospodářský kulatý stůl - AUTOMOTIVE

(Archivní článek, platnost skončena 01.02.2016.)

12. února 2014 se uskutečnil již 4. česko-německý kulatý stůl na téma automobilový průmysl v ČR. Akci, kterou organizuje Konzulát ČR v Düsseldorfu ve spolupráci s investiční agenturou NRW.Invest a Obchodní a hospodářskou komorou navštívilo okolo 60 hostů. Večer již tradičně zahájil konzul ČR v Düsseldorfu Robert Otepka, který vyzdvihl historický význam automobilového průmyslu v ČR a dynamicky se vyvíjející automobilový trh v souvislosti s posledními čínskými investicemi. Hosty přivítala i ředitelka NRW.Invest Petra Wassner a ředitel IHK Dortmund Wulf-Christian Ehrich. Hlavním hostem a řečníkem večera byla Imelda Labbé, jednatelka společnosti Škoda Auto Deutschland GmbH.

Dále vystoupili: místopředseda Česko-německé obchodní průmyslové komory v Praze (DTIHK) Jens Hildebrandt, Lothar Schneider, Clustermanager organizace AutoCluster.NRW a Michael T. Krüger, ředitel Commerzbank v Düsseldorfu. Česko-německý kulatý stůl má tradičně neformální charakter s cílem podpořit networking mezi účastníky, kteří jsou primárně ze středně velkých firem v NRW.

Imelda Labbé, jednatelka Škoda Auto Deutschland GmbH prezentovala úspěchy Škody na německém trhu. Škoda obsadila 1. místo mezi importovanými vozy do SRN. Celkem se v Německu v roce 2013 prodalo 160.000 vozů Škoda. V roce 2013 se oproti roku 2012 zvýšil prodej o 8,7 %, tím se Škoda stala jednou z nejrychleji rostoucích značek na německém trhu. Během posledních let se úspěšnou marketingovou strategií podařilo usadit image vozů Škoda na německém trhu jako značky, která nabízí kvalitní vozy za atraktivní ceny.

Večer svým vystoupením obohatil J. Hildebrandt z DTIHK v Praze a shrnul situaci českého automobilového průmyslu. Oproti roku 2012, kdy bylo v ČR vyrobeno 1.174.267 osobních aut, došlo v roce 2013 k poklesu na 1.128.473 osobních aut, nicméně prognóza pro rok 2014 je optimistická a ČR by se mohlo přiblížit k 1,2 milionu vyrobených osobních vozů. Český automobilový trh a zejména trh automobilových subdodavatelů se vyznačuje velkou mírou konkurence, přičemž v ČR se kontinuálně rozvíjí oblast vědy a výzkumu napojených právě na automobilová trh. L. Schneider shrnul význam NRW v automobilovém průmyslu: výroba vozů Ford v Kolíně nad Rýnem, továrna Opel v Bochumy, továrna Mercedesu v Düsseldorfu patří k nejdůležitějším výrobním centrům aut v NRW, nicméně vedle toho je celá řada subdodavatelů v této spolkové zemi. Další důležitou náplní práce AutoCluster.NRW je podpora inovativních technologií. Jednou z oblastí je elektromobilita, na kterou v posledním období směřuje více pozornosti, a to především v kontextu snahy spolkové vlády naplnit cíl jeden milion elektromobilů v Německu do roku 2020. Závěrem vystoupil M. Krüger, který potvrdil velkou míru inovace v nově zaváděných výrobách a produktech subdodavatelů působících v ČR.

Mediální ohlas: Rheinische Post 13.02.2014