česky 

rozšířené vyhledávání

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Twitter

EuroShop 2014 Düsseldorf

V roce 2013 se do výstavby, přestavby a novostavby obchodů a prodejen investovalo kolem 6,8 mld. EUR. Vysoká ochota investovat se projevila i na letošním ročníku světového veletrhu maloobchodu EuroShop, který se konal od 16. do 20. února 2014 v Düsseldorfu. Více než 109 000 návštěvníků přijelo ze 110 států světa a mělo možnost zhlédnout prezentace 2 226 vystavovatelů z 57 zemí světa ve čtyřech segmentech: EuroConcept (výstavba obchodů, architektura a design prodejen, osvětlení, chladící zařízení), EuroSales (vizuální marketing, reklamní předměty, point of sail (POS) marketing), EuroCIS (IT a bezpečností systémy) a EuroExpo (stavba veletrhů, design a event).

Veletrh EuroShop neslouží svým návštěvníkům jen k tomu, aby se mohli informovat o novinkách na trhu, ale také k cílenému hledání nových dodavatelů a obchodních partnerů, což se projevilo na nečekaně vysokém počtu uzavřených smluv.

Ve středu veletrhu stály ale především dva aspekty: důraz na získání většího zážitku z nakupování za pomoci neobyčejné výstavby, inovativních světelných konceptů a kreativních designových nápadů a „multichannel“ - integrace a spojení různých obchodních kanálů, např. mezi stacionárním obchodem, webem a mobilními zařízeními za pomoci nejnovějších technologií.

Součástí veletrhu byla i přednášková fóra. Krátké přednášky s mezinárodními řečníky se vztahovaly především k tématům architektura a design, multichannel, POS marketing, informační technologie a bezpečnostní systémy, nebo energetická a ekologická udržitelnost. Doprovodný program veletrhu zahrnovalo také udělení ceny za nejúspěšnější koncept prodejny „EuroShop RetailDesign Award“, kterou získali Coop.fi Novoli Florenz, Puma Brand Store Osaka a Simons West Edmonton. Druhou udělovanou cenou na EuroShopu je „Retail Technology Awards Europe“ za vynikající, inovativní IT-řešení prodeje. Letošními vítězi jsou EDEKA a Netto Marken-Discount, Gebrüder Heinemann a firma Adler.

O významnosti veletrhu svědčí i to, že 73 % účastníků patřilo mezi vedoucí pracovníky firem a dvě třetiny uvedli, že se významnou měrou podílejí na investičních aktivitách jimi zastupovaného podniku. Na veletrhu se prezentovali jak zavedení světoví lídři trhu, tak i mladé podniky z rozvíjejících se segmentů. Zastoupena byla i řada českých firem.

Příští ročník EuroShopu se bude konat 5. – 9. března 2017, ale zájemci zúčastnit i bližšího ročník EuroCIS, který se bude konat 24. – 26. února 2015 v Düsseldorfu.