česky 

rozšířené vyhledávání

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Twitter

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Canada 2014

Ve dnech 2.-4. dubna 2014 se uskutečnil v Palais des Congrès v Montrealu mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Canada 2014. Diplomat ekonom ZÚ Ottawa navštívil tento veletrh.

SIAL Canada je největší potravinářský veletrh v Severní Americe a jediný mezinárodní potravinářský veletrh v Kanadě. Koná se každoročně od roku 2001, a to střídavě v Torontu (liché roky) a v Montrealu (sudé roky). Na veletrhu SIAL Canada 2014 vystavovalo zhruba 800 firem z 50 zemí světa a veletrh navštívilo více než 14.000 lidí.

Na veletrhu měly národní výstavní stánek s účastí firem následující evropské země: Polsko, Francie, Itálie, Řecko, Vlámsko a Rakousko. Národní stánek Polska tvořilo 10 firem pod záštitou Ministerstva hospodářství. Polské firmy prezentovaly marmelády, ovocné šťávy, konzervované okurky, hořčice, ovesné vločky a další obilnářské výrobky, cukrovinky, uzeniny, paštiky, koření, rybí produkty, mražená hotová jídla. Z mimoevropských zemí měly na veletrhu SIAL Canada 2014 národní stánek s účastí firem tyto země: USA, Mexiko, Panama, Honduras, Dominikánská republika, Kolumbie, Peru, Argentina, Brazílie, Chile, Ekvádor, Čína, Thajsko, Malajsie, Indonésie, Jižní Korea, Srí Lanka, Alžírsko, Jordánsko a Turecko.    

Mezi nejvíce prezentované potraviny a nápoje patřily těstoviny, konzervovaná zelenina a ovoce, uzeniny, sýry, rostlinné oleje, omáčky, luštěniny, marmelády, cukrovinky, med, koření, obilnářské a pekárenské výrobky, potravinové doplňky, káva, čaj, ovocné a zeleninové džusy, pivo.

ZÚ Ottawa doporučuje účast českým výrobcům potravin a nápojů na veletrhu SIAL Canada 2015 v Torontu ve dnech 28.-30. dubna 2015, a to pod záštitou Ministerstva zemědělství ČR, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR nebo Potravinářské komory ČR z následujících důvodů :

-         největší potravinářský veletrh v Severní Americe
-         předpokládaná účast vystavovatelů z 50 zemí včetně řady evropských zemí
-         možnost přímo nabízet produkty zákazníkům (velkoobchodníci, maloobchodníci,  hotely, restaurace, agenti, brokeři a další obchodní partneři nejen z Kanady, ale i ze severovýchodních států USA)     

Organizátor veletrhu SIAL Canada dělá významnou publicitu veletrhu přes svoji síť zahraniční zástupců, PR agentury, odborné časopisy (např. Food in Canada, Western Grocer Magazine, Canadian Grocer, HotelsRestaurants & Institutions, Grocer Today) a především propagačními cestami po Kanadě i severovýchodních státech USA (tj. Vermont, New Hampshire, Maine, Massachusetts, New York a Connecticut). Představitelé SIAL Canada se v průběhu těchto propagačních cest setkávají se zástupci asociací maloobchodních prodejců potravin, velkými potravinářskými řětězci a obchodními domy (např. Loblaws, Sobeys, Metro, Costco Wholesale, Walmart) i hlavními samostatnými prodejci.