Servis exportérům
19.12.2012 / 11:52 | Aktualizováno: 04.05.2023 / 15:43
(Archivní článek, platnost skončena 19.12.2014 / 11:52.)
Vítejte v rubrice věnované podpoře českého exportu
Vnější ekonomické vztahy a podpora českého exportu jsou jasnými prioritami v práci české diplomacie. V dobách, kdy se ekonomika nevyvíjí příznivě u nás doma ani na tradičních exportních odbytištích, tomu nemůže být ani jinak, protože naše země je na exportu životně závislá. Abychom usnadnili českým exportérům vstup na zahraniční trhy, připravili jsme rubriku, která koncentruje užitečné informace získané ze zkušeností našich obchodních diplomatů v zahraničí, stejně jako pracovníků ústředí. Věříme, že pomůže i vám.
Co zde naleznete
Abychom usnadnili českým exportérům přístup k informacím důležitým pro vstup na zahraniční trhy, vytvořili jsme následující databáze:
- databáze celních úřadů zprostředkovává odkazy na celní úřady všech dostupných zemí světa
- databáze zahraničního tisku shromažďuje odkazy na zahraniční tiskové agentury, zpravodajské servery a elektronická média s ekonomickou tématikou
- databáze zahraničních portálů na podporu obchodu a investic se zaměřuje na portály zahraničních agentur nebo úřadů, které zvěřejňují relevantní informace pro obchodníky a investory, případně nabízí služby pro vstup na cílový trh
- databáze tržních příležitostí (Market Access Database, MADB) byla vytvořena Evrospkou komisí a nabízí firmám potřebné informace o dovozních podmínkách na trhy mimo Evropskou unii
Díky rozsáhlé síti českých zastupitelských úřadů v zahraničí můžete vyhledat v příslušné sekci teritoriální informace exkluzivní informace o ekonomické a politické situaci v cílové zemi, právním systému, daních, celní problematice, ale i obchodních příležitostech, podmínkách pro podnikání a mnohém dalším.
Aktuální zahraniční poptávky a tendry naleznete na našem portálu export.cz, který již brzy získá novou tvář.
Pro začínající, ale i zkušené exportéry, jsme připravili praktické návody pro export do vybraných zemí, které poskytují řadu doporučení vhodných např. pro analýzu konkurenceschopnosti výrobku, vstup na místní trh, tvorbu marketingové strategie nebo logistice. I zkušení exportéři jistě ocení některé z patnácti tipů pro rozjezd exportu.