tiếng việt  česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Pracovníci velvyslanectví představili tradiční české výrobky a kuchyni v rámci Charitativního bazaru v Hanoji

(Archivní článek, platnost skončena 09.01.2015.)

Každý rok probíhá v Hanoji tradiční akce Charity Bazaar, jejímž cílem je prezentovat kulturu, výrobky a kuchyni jednotlivých světových zemí a výtěžek této hojně navštěvované akce věnovat na dobročinné účely.

V Hanoji probíhá s příchodem „zimy“ již tradičně charitativní bazar, jehož organizace se ujímá místní Mezinárodní klub žen. V rámci bazaru prezentují jednotlivé světové země svoji kulturu, výrobky a zejména národní kuchyni. Celá akce probíhá v areálu Mezinárodní školy OSN a každoročně přivítá kolem 10.000 návštěvníků. Výtěžek celé dobročinné akce je pak věnován na pomoc dětem a sociálně slabým rodinám.

V letošním roce se velvyslanectví  ČR, SR, Polska a Maďarska rozhodli pro unikátní projekt a společně připravily velkou prezentaci pod názvem „Taste of Central Europe“. Pod jednou střechou tak byla představena nejen středoevropská kuchyně, ale i výrobky typické pro každou jednotlivou zemi.

V případě ČR navařili a napekli pracovníci velvyslanectví (a jejich manželky) národní jídla a moučníky, které doprovázelo originální čepované pivo Pilsner Urquell a tradiční Becherovka.

Zájem o tento stánek byl mimořádný a zaměstnanci velvyslanectví a jejich rodinní příslušníci měli co dělat, aby dokázali uspokojit davy hladových a žíznivých návštěvníků a zejména prostor před výčepním pultem byl pře zaplněn až do samotného konce celé akce.