suomeksi  česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Výstavba metra za účasti Metrostavu úspěšně pokračuje

(Archivní článek, platnost skončena 16.01.2023 / 09:56.)

Budování západního metra postoupilo do poloviny. Projekt Länsimetro – Západní metro představuje nové dopravní spojení mezi Helsinkami a Espoo s plánovanou přepravní kapacitou 100 000 cestujících za den. Dne 22. 11. 2012 došlo v podzemních prostorách ke slavnostnímu propojení tunelů mezi městy Helsinky a Espoo. Na výstavbě Západního metra se také podílí firma Metrostav, která nyní ve Finsku úspěšně pracuje již na třetí zakázce.

Ražení tunelů bylo započato v roce 2010 jak na straně města Espoo, tak Helsinek. Trasa západního metra bude čítat 13,9 km ze stanice Ruoholahti v Helsinkách do stanice Matinkylä v Espoo a přímo navazuje na současnou jedinou trasu metra. Metro bude připraveno pro dopravní provoz koncem roku 2015.

Metrostav a jeho divize 5 na finském trhu úspěšně působí v oblasti podzemního stavitelství od roku 2010. Metrostav spolupracuje na výstavbě Západního metra jako dodavatel ražeb a partner ve sdružení s finskou společností Destia. První zakázku na vybudování přístupových tunelů získal v roce 2010 a dokončil ji na začátku roku 2012. Ještě před dokončením zakázky začal pracovat na druhé zakázce – výstavbě traťových tunelů. V současné době pracuje Metrostav na třetí zakázce, v rámci níž se zapojí do budování největšího administrativně-rezidenčního komplexu Kalasatama.