Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   česky      english     

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Indie Taj Mahal
Indie Indie
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Doklady

 

Pro vstup a pobyt na území cizího státu musejí občané ČR splňovat podmínky stanovené jeho zákony. Ke sdělování aktuálních podmínek vstupu a pobytu na území cizího státu je příslušný zastupitelský úřad daného státu. Následující informace jsou určeny k základní orientaci. Ministerstvo zahraničních věcí ČR proto doporučuje českým občanům, aby si před cestou ověřili u zastupitelského úřadu navštěvovaného státu, zda se podmínky pro vstup a pobyt nezměnily


Ke vstupu do Indie je potřeba cestovní pas ČR, platné indické vízum a vyplněná příjezdová karta.

Indické vízum může být buď v elektronické formě vytištěného emailu nebo ve formě vízového štítku vylepeného v pase Velvyslanectvím Indie v Praze nebo jiným zastupitelským úřadem Indie (viz kapitola Víza - režim vstupu).

Časová platnost cestovního pasu by měla být alespoň 6 měsíců ode dne vstupu do Indie.

Příjezdová karta je k dispozici v příletové hale každého mezinárodního letiště v Indii a cestující ji zpravidla obdrží ještě v letadle před přistáním v Indii. Do karty se mj. vyplňují státy navštívené v posledních 6 dnech. Cestující starší 6 měsíců, kteří v 6 dnech před vstupem na území Indie navštívili nebo jen tranzitovali přes  některý stát uvedený na webové stránce http://zip.er.cz/zlutazimnice, musí předložit platné potvrzení o očkování proti žluté zimnici starší více než 10 dnů. Cestovateli, který nepředloží toto potvrzení (mezinárodní očkovací průkaz), hrozí bez výjimky až 6-denní karanténa. Více informací je na webové stránce http://zip.er.cz/indickypredpis.

Čeští občané se během svých cest v Nepálu a Indii nemohou prokazovat dvěma platnými standardními cestovními doklady z důvodu místních právních předpisů, které považují za nepřípustné držet více než jeden platný standardní cestovní doklad.

 

 


převzato z databáze Informace pro turistické cesty konzulárního odboru MZV
.