DIPLOMATÉ SE UČÍ KOMUNIKACI V KRIZOVÝCH SITUACÍCH
14.11.2013 / 15:38 | Aktualizováno:
Další kurz Krizové komunikace vedený expertem Martinem Opatrným uspořádala Diplomatická akademie Ministerstva zahraničních věcí pro posluchače Manažerského programu.
Martin Opatrný, poradce v oblasti mediální a krizové komunikace, i v podzimním semestru úspěšně vede na Diplomatické akademii Ministerstva zahraničních věcí kurz Krizové komunikace. Tento kurz je zařazen do Manažerského programu Diplomatické akademie, je však otevřen i dalším zájemcům, kteří chtějí zdokonalit své znalosti a dovednosti v komunikaci v krizových situacích.
Podzimní běh Krizové komunikace se uskutečnil 12. listopadu. Posluchači se v něm dozvěděli, co je to krizová komunikace, jaké faktory jí ovlivňují nebo jak krize probíhá. Hovořilo se rovněž o bodu zvratu ve vývoji krize, o komunikačním krizovém plánu, druzích krize či modelech krizové komunikace, ale také o tom, jak krizi předcházet, jak připravit krizový scénář, jaké jsou zásady komunikace v okamžiku krize a co v krizi sdělit.
Největší důraz byl kladen na nácvik úspěšného řešení konkrétních krizových situací, se kterými se diplomaté při zahraniční službě setkávají. Může jít o konzulární případy, například přírodní katastrofy, hromadná neštěstí či problematiku udělování víz, ale i krizovou komunikaci s médii nebo institucemi přijímající země.
Lektor Martin Opatrný se dlouhodobě krizové komunikaci věnoval jako tiskový mluvčí Opencard, působí jako poradce i školitel v této oblasti a komunikaci přednáší i na Univerzitě Karlově. Českým diplomatům kromě teoretické přípravy nabízí to nejcennější - řešení konkrétních příkladů, se kterými se během své dlouholeté praxe v oboru setkal.