Závěrečná zpráva
13.01.2016 / 13:01 | Aktualizováno: 23.05.2018 / 14:55
(Archivní článek, platnost skončena 01.04.2016.)
Všechny pokyny pro správné podání Závěrečné zprávy a vyúčtování najdete v příslušných bodech Rozhodnutí o poskytnutí dotace.
Věnujte prosím proto důkladnou pozornost zejména následujícím bodům:
11. Pokud budou celkové skutečné výdaje příjemce dotace na projekt nižší než rozpočtované (stanovené v Rozhodnutí), tj. podíl poskytnuté dotace na celkových výdajích příjemce dotace při realizaci projektu se zvýší, musí příjemce prostředky připadající na překročený podíl vrátit v rámci finančního vypořádání dotace na depozitní účet Ministerstva zahraničních věcí č. 6015-17228001/0710 (variabilní symbol – číslo Rozhodnutí), a to v termínu od 1. 1. 2018 do 15. 2. 2018. Pokud příjemce dotace zjistí ještě v roce 2017, že výdaje na projekt budou nižší než výdaje rozpočtované, vrátí poměrnou část dotace v termínu nejpozději do 31. 12. 2017 (připsání vratky se musí uskutečnit ještě v roce 2017) na účet poskytovatele, ze kterého byla dotace poskytnuta (tj. účet č. 0017228001/0710). O převedení vratky dotace poskytovatele písemně informuje.
26. Po skončení roku příjemce dotace vyhotoví finanční vypořádání dotace, a to nejpozději do 15. 2. 2018. V tomto termínu bude proveden odvod nepoužité dotace na depozitní účet poskytovatele vedený u ČNB č. 6015-17228001/0710. V případě, že nepoužitá dotace bude odvedena do 31. 12. 2017, bude odvod proveden na účet poskytovatele, z kterého byla dotace poskytnuta (tj. účet č. 0017228001/0710). Jako variabilní symbol platby se v obou případech uvede číslo Rozhodnutí. O odvodu nepoužité dotace příjemce písemně informuje poskytovatele. Písemná informace musí obsahovat přesnou částku a datum odvodu, identifikační údaje projektu a číslo účtu, z něhož byl odvod proveden.
V rámci finančního vypořádání příjemce dotace dále předloží externí audit správnosti vynaložení finančních prostředků na realizaci projektu, vypracovaný auditorem s platným oprávněním Komory auditorů České republiky.
24. V rámci finančního vyúčtování dotace příjemce uvede:
-
celkový schválený rozpočet projektu na rok 2017
-
rozpočet dotace na rok 2017
-
celkové skutečné výdaje na projekt (včetně vlastních zdrojů) v členění na jednotlivé položky v souladu s předloženým rozpočtem projektu k 31. 12. 2017
-
skutečnou výši dotace, která byla použita na realizaci projektu v roce 2017 v členění na jednotlivé položky v souladu s předloženým rozpočtem projektu k 31. 12. 2017
-
částku nepoužité dotace, kterou příjemce odvede v rámci finančního vypořádání.
25. Do 15. 2. 2018 je příjemce dotace povinen předložit poskytovateli dotace a zastupitelskému úřadu ČR v přijímající zemi závěrečnou zprávu o realizaci projektu v českém nebo anglickém jazyce, pokud není s poskytovatelem dotace dohodnuto jinak. Zpráva bude předložena na formulářích poskytnutých poskytovatelem dotace a na datovém nosiči. Zpráva bude podepsána statutárním zástupcem.