Velvyslanectví České republiky v Mexiku

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Česká republika v Plaza Loreto

Dne 26. dubna byla oficiálně zahájena výstava „ČESKÁ REPUBLIKA V SRDCI EVROPY“ v prestižním kulturním a obchodním centru Plaza Loreto v Mexico City.

Dne 26. dubna byla oficiálně zahájena výstava „ČESKÁ REPUBLIKA V SRDCI EVROPY“ v prestižním kulturním a obchodním centru Plaza Loreto v Mexico City. Součástí výstavy je prezentace českého skla a designu organizovaná Velvyslanectvím České republiky a kanceláří CzechTrade v Mexiku a dále pak autorská výstava Velvyslanectví ČR vytvořená ve spolupráci s kanceláří CzechTourism v Mexiku, která seznamuje mexické publikum s historií ČR, s českou kulturou a jejími představiteli, s významnými českými osobnostmi, s architektonickými a přírodními krásami ČR, ale také s českou gastronomií a se zvyky spojenými s každodenním životem dnešních Čechů. Výstava potrvá od 26. dubna do 23. května 2012 a doplňuje ji řada doprovodných akcí, jako například koncert vynikajícího českého kytaristy Vladislava Bláhy, černé divadlo, mini-festival českých filmů pro dospělé i dětské publikum, čtení české literatury, ochutnávka specialit české kuchyně a piva Bernard. Inaugurace výstavy se zúčastnili jak zástupci diplomatického sboru a významných místních státních institucí, tak obchodní partneři, distributoři a designéři z oboru sklářství.

Na výstavě prezentují své kolekce české sklářské firmy Bohemia Jihlava, Bomma hi-tech crystal, Caesar Crystal Bohemiae, Crystalex CZ a Verreum. Firmy se rovněž zúčastnily obchodní mise připravené mexickou kanceláří CzechTrade, která obsahovala dvoudenní bilaterální jednání s potencionálními obchodními klienty, návštěvu hlavních distribučních řetězců a seminář pro odborné publikum. Prezentace českého skla a designu v Mexiku podporuje vstup českých sklářských firem na mexický trh a zvyšuje povědomí o české značce na místním trhu. Projekt ekonomické diplomacie zareagoval na potřebu českých firem podpořit jejich obchodní záměr na mexickém trhu.

Ministerstvo zahraničních věcí na akci finančně přispělo jednak formou projektu ekonomické diplomacie, určeného na prezentaci českých sklářských firem, a dále ze svého kulturního rozpočtu úhradou části nákladů na doprovodné akce. Vlastní vyhotovení výstavy o České republice a dekoraci kulturního centra českými prvky se podařilo zajistit díky sponzoringu mexických firem.