Prezentace českých firem pod vedením ČSOK na ZÚ Moskva
12.12.2012 / 08:09 | Aktualizováno: 12.12.2012 / 08:14
(Archivní článek, platnost skončena 13.12.2013.)
Podnikatelská mise firem do RF pod záštitou ČSOK (Česká – Středoasijská smíšená obchodní komora) ve spolupráci se ZÚ Moskva.
Dne 13. 11. 2012 proběhla v RF podnikatelská mise firem pod záštitou ČSOK (Česká – Středoasijská smíšená obchodní komora) ve spolupráci se ZÚ Moskva.
Na ZÚ Moskva byla uspořádána prezentace českého cestovního ruchu, kde se představili zástupci ČSA, ČSA-Holidays, hotelový řetězec OREA, poskytovatelé služeb z oblasti gastronomie, vysokohorské turistiky, dále společnost Agel, která mj. i prostřednictvím ČSOK nabízí zdravotní turistiku a další subjekty. Z ruské strany se zúčastnily desítky ruských cestovních kanceláří, agentur, asociací a též představitelé některých ruských regionů.
Uvedená prezentace českého cestovního ruchu se uskutečnila dne 13. 11. 2012 v reprezentačních prostorách ZÚ Moskva za účasti více než 100 hostů. Hosty přivítal a setkání zahájil velvyslanec České republiky v Moskvě Petr Kolář. Ředitel ČSOK Jiří Nestával v úvodu představil působení komory a přítomným objasnil výhody spolupráce s touto komorou. Hosté se postupně seznámili s prezentacemi výše uvedených firem, které se týkaly především cestovního ruchu pro tzv. VIP klienty. V závěru prezentací se rozproudila diskuze. Hosté se zajímali zejména o to, jakým způsobem je ČSOK schopna doplnit služby agentury CzechTourism, jakým způsobem může komora pomoci ruským společnostem působícím v České republice. Nejvíce diskutovaným bodem byl zejména problém poskytování služeb cestovního ruchu ruským turistům tzv. „na černo“ (pouliční nabízení exkurzí, pouliční průvodci atd.). Vzhledem k volnému charakteru této živnosti patrně většinou nejde o nelegální podnikání, nicméně jde pochopitelně o nevítanou konkurenci pro „zavedené“ ruské společnosti, poskytující tento typ služeb.
Zástupci uvedených firem následně zahájili konkrétní jednání o možné spolupráci s potenciálními ruskými partnery. V rámci společenské akce, která bezprostředně poté následovala, též proběhla další neformální jednání.
Prezentace byla přínosná, mj. i z důvodu poměrně vysokého zájmu zástupců ruských firem a jiných subjektů. Zúčastněným firmám byly nabídnuty nové příležitosti na trhu cestovního ruchu v ČR pro tzv. VIP klientelu, která vyžaduje poskytování nadstandartních a specifických služeb, ať už jde o dopravu, ubytování, trávení volného času. Jedním z cílů této prezentace bylo ukázat potenciálním ruským klientům, že ČR již dávno není jen Praha, Karlovy Vary a další obvyklé destinace. V podmínkách současné konkurence jde zajisté o další krok správným směrem, který může napomoci českým poskytovatelům služeb spojených s turistickým ruchem nejen udržet dosavadní pozice, ale dále je posílit.
sledujte nás na