Velvyslanectví České republiky v Moskvě

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Prezentace českých firem pod vedením ČSOK na ZÚ Moskva

(Archivní článek, platnost skončena 13.12.2013.)

Podnikatelská mise firem do RF pod záštitou ČSOK (Česká – Středoasijská smíšená obchodní komora) ve spolupráci se ZÚ Moskva.

Dne 13. 11. 2012 proběhla v RF podnikatelská mise firem pod záštitou ČSOK (Česká – Středoasijská smíšená obchodní komora) ve spolupráci se ZÚ Moskva.
Na ZÚ Moskva byla uspořádána prezentace českého cestovního ruchu, kde se představili zástupci ČSA, ČSA-Holidays, hotelový řetězec OREA, poskytovatelé služeb z oblasti gastronomie, vysokohorské turistiky, dále společnost Agel, která mj. i prostřednictvím ČSOK nabízí zdravotní turistiku a další subjekty. Z ruské strany se zúčastnily desítky ruských cestovních kanceláří, agentur, asociací a též představitelé některých ruských regionů.

Uvedená prezentace českého cestovního ruchu se uskutečnila dne 13. 11. 2012 v reprezentačních prostorách ZÚ Moskva za účasti více než 100 hostů. Hosty přivítal a setkání zahájil velvyslanec České republiky v Moskvě Petr Kolář. Ředitel ČSOK Jiří Nestával v úvodu představil působení komory a přítomným objasnil výhody spolupráce s touto komorou. Hosté se postupně seznámili s prezentacemi výše uvedených firem, které se týkaly především cestovního ruchu pro tzv. VIP klienty. V závěru prezentací se rozproudila diskuze. Hosté se zajímali zejména o to, jakým způsobem je ČSOK schopna doplnit služby agentury CzechTourism, jakým způsobem může komora pomoci ruským společnostem působícím v České republice. Nejvíce diskutovaným bodem byl zejména problém poskytování služeb cestovního ruchu ruským turistům tzv. „na černo“ (pouliční nabízení exkurzí, pouliční průvodci atd.). Vzhledem k volnému charakteru této živnosti patrně většinou nejde o nelegální podnikání, nicméně jde pochopitelně o nevítanou konkurenci pro „zavedené“ ruské společnosti, poskytující tento typ služeb.

Zástupci uvedených firem následně zahájili konkrétní jednání o možné spolupráci s potenciálními ruskými partnery. V rámci společenské akce, která bezprostředně poté následovala, též proběhla další neformální jednání.

Prezentace byla přínosná, mj. i z důvodu poměrně vysokého zájmu zástupců ruských firem a jiných subjektů. Zúčastněným firmám byly nabídnuty nové příležitosti na trhu cestovního ruchu v ČR pro tzv. VIP klientelu, která vyžaduje poskytování nadstandartních a specifických služeb, ať už jde o dopravu, ubytování, trávení volného času. Jedním z cílů této prezentace bylo ukázat potenciálním ruským klientům, že ČR již dávno není jen Praha, Karlovy Vary a další obvyklé destinace. V podmínkách současné konkurence jde zajisté o další krok správným směrem, který může napomoci českým poskytovatelům služeb spojených s turistickým ruchem nejen udržet dosavadní pozice, ale dále je posílit.