česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Sektor počítačových her v Kanadě

(Archivní článek, platnost skončena 05.12.2016.)

Sektor tvoří téměř 350 firem s 16.000 zaměstnanci. (Pozn. pro srovnání v USA pracuje v tomto sektoru 32.000 lidí). Počtem zaměstnanců zaujímá Kanada 3. místo na světě.

Computer games

Computer games

Tržby sektoru v roce 2010 dosáhly 1,7 mld. CAD a za poslední dva roky stouply o 11 %. Podle předpovědí analytiků by měly tržby stoupnout o 17 % během příštích dvou let. Více než 60 % firem očekává, že v roce 2012 budou nabírat nové zaměstnance. Průměrná roční mzda činí 62.000 CAD proti průměrné roční mzdě v Kanadě ve výši 29.000 CAD. 

Provozní náklady kanadských firem jsou podstatně nižší než v USA, Evropě a Japonsku. Většina zaměstnanců pracuje u velkých firem (více než 150 zaměstnanců), ale existuje zhruba 300 malých a středně velkých firem. Malých firem je přibližně 150 a zaměstnávají průměrně 16 lidí. Většina kanadských firem se soustředí na vývoj tradičních konsolových her, menší část se věnuje vývoji společenských her, mobilních her a příležitostných her.     

Hlavním kanadským centrem počítačových her je provincie Québec, kde má sídlo 25 % všech kanadských firem a 70 % velkých firem z oboru s téměř 8.500 zaměstnanci. Na rozdíl od provincie Québec je Ontario sídlem velkého počtu malých firem a mikrofirem. Ontarijské firmy se soustředí mnohem méně na vývoj konsolových her a více na videohry společenské, mobilní a příležitostné. Třetím významným centrem video herního průmyslu je provincie British Columbia na západě Kanady. Zde výrazně dominují malé a středně velké firmy.

Kanada nabízí konkurenceschopné firemní daně. (Pozn. federální daň ze zisku firem je 16,5 % a od roku 2012 klesne na 15 %). Řada kanadských provincií nabízí daňové kredity pro výrobce interaktivních digitálních her s cílem podpořit růst sektoru. Jedná se o tzv. Scientific Research and Experimental Development (SR&ED tax credits), které hrají důležitou roli při podpoře technologických inovací ve video herním průmyslu. Multikulturní kanadská společnost umožňuje domácím firmám produkovat video hry pro globální trh.