SZ ČR PŘI EVROPSKÉ UNII

česky  english 

rozšířené vyhledávání

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Modernizace profesních kvalifikací zlepší mobilitu pracovníků

Kdy: 12.10.2011, Kde: Brusel

Účastníci semináře na Stálém zastoupení se shodli, že nový systém uznávání profesních kvalifikací je třeba zavést co nejdřív.

Zástupci podnikatelských organizací, evropských institucí a veřejné správy diskutovali ve středu 12. října 2011 na Stalém zastoupení ČR při EU v Bruselu budoucnost profesních kvalifikací. Tuto debatu ve spolupráci se Stálým zastoupením zorganizovalo CEBRE - Česká podnikatelská reprezentace při EU.

Debata se zaměřila na modernizaci a zjednodušení systému uznávání profesních kvalifikací, což je také jedna z priorit pro Českou republiku. Účastnící se shodli, že aktualizace tohoto systému by měla být představena co nejdříve, aby nový systém přinesl výhody občanům v co nejkratším horizontu.

Jedním z hlavních témat semináře byly příprava Evropské profesní karty. Občané na vnitřním trhu Unie stále čelí některým problémům, pokud jde o regulované profese, jako je například turistický průvodce. Přístup k profesi, která je regulována jen v některých členských státech (zatímco jinde je přístup k ní naprosto volný), je někde velmi obtížný a pro některé nakonec naprosto nemožný.

Tento problém by také mohla změnit aktualizace nového systému, a to právě vytvořením Evropské profesní karty. Ta by měla být v počátku zavedena jen pro vybrané profese (např. zdravotní sestra, inženýr, fyzioterapeut). Pokud se pilotní fáze u těchto profesí osvědčí, bude možno tento nástroj použít i pro další profese a zjednodušit tak život celé řadě našich občanů.

Mezi řečníky debaty se objevil například velvyslanec Jakub Dürr, zástupce stále představitelky ČR při EU, Emma McClarkin, poslankyně Evropského parlamentu či Jurgen Tiedje, zástupce EK.

Další informace:

 

Další aktuality určené podnikatelům včetně důležitých veřejných konzultací naleznete v rozcestníku Stálého zastoupení "EU pro podnikatele".

Foto: EK