česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Obchod je klíčovým prvkem nastartování unijní ekonomiky

Kdy: 11.11.2010, Kde: Brusel

Seminář na Stálém zastoupení rozebral budoucnost obchodní politiky EU.

Stálé zastoupení ČR při EU pokračuje v pořádání debat na nejaktuálnější unijní témata. Ve čtvrtek 11. listopadu 2010 tak společně s Českou podnikatelskou reprezentací při EU – CEBRE uspořádalo seminář o budoucnosti unijní obchodní politiky pod názvem „Obchodní politika jako klíčový prvek strategie Evropa 2020”.

Pouhé dva dny před tím totiž Evropská komise zveřejnila novou obchodní strategii, která se zaměřuje na odbourání přetrvávajících bariér zejména prostřednictvím úspěšně vyjednaných multilaterálních a bilaterálních dohod o volném obchodu a hledáním nových způsobů spolupráce s klíčovými obchodními partnery EU. Seminář na českém Stálém zastoupení tak byl jednou z vůbec prvních možností diskuse na toto téma.

Diskusi otevřela velvyslankyně ČR při EU Milena Vicenová, která ve svém vystoupení zdůraznila důležitost mezinárodního obchodu pro Unii. „Obchod je klíčovým pilířem našeho růstu, hlavně v období znovunastartování ekonomik. Hodnota evropského obchodu vzrostla za posledních deset let o 75%. Během následujících pěti let ale bude 90% světového růstu vyprodukováno mimo Evropu, z toho jedna třetina v Číně. Být a zůstat ekonomikou číslo jedna je tak pro Evropu velkou výzvou,“ řekla Vicenová.

Více než čtyřicítka účastníků – zástupců evropských institucí, členských států a podnikatelských organizací – se shodla, že nová strategie reflektuje jejich hlavní potřeby, nicméně postrádá konkrétní návrhy, jak ambiciózních cílů dosáhnout.

Další informace:

Foto: CEBRE