česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Akční plán pro podporu maloobchodu

Dne 31. ledna 2013 zveřejnila Evropská komise Akční plán pro maloobchod, který by měl přispět k budování jednotného trhu v oblasti maloobchodu.

Podle Komise maloobchodní trh čelí dvěma hlavním výzvám: zaprvé množství omezení v oblasti zakládání podniků a vstupu na nové trhy a zadruhé nedostatečné konkurenceschopnosti sektoru.

Akční plán stanovuje pět prioritních oblastí na jejichž rozvoj se  zaměří činnost Komise: posílení pozice spotřebitele, udržitelné a konkurenceschopné maloobchodní služby, rozvoj B2B řetězců, využití výsledků výzkumu a lepší pracovní podmínky.

Na podporu těchto oblastí navrhuje Komise podniknout řadu akcí jako například otevření veřejné diskuze o nekalých praktikách nebo zřízení Rady pro sektorové kvalifikace. Konečný termín pro jejich implementaci je rok 2014.

Plnění akcí bude Komise monitorovat pomocí debat s institucemi EU, členskými státy, zástupci maloobchodního a sektoru a dalšími zástupci a výsledkem by měla být hodnotící zpráva, kterou se Komise zavazuje vydat v roce 2015.