česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

EU podpoří evropské podniky na světových trzích

Kdy: 09.11.2011, Kde: Brusel

Podnikatelé budou mít snazší přístup k informacím a podpoře při působení na trzích mimo Evropu.

Evropská unie musí dále podpořit růst evropského hospodářství a přispět k tvorbě pracovních míst, a to zejména podporou malých a středních podniků. Jejich růstu může pomoci hlavně rozšiřování jejich aktivit na trhy mimo Evropskou unii. Je to alespoň podstatou nové strategie nazvané Malý podnik, velký svět – nové partnerství na pomoc malým a středním podnikům chopit se světových příležitostí, se kterou přišla ve středu 9. listopadu 2011 Evropská komise.

Strategie si klade za cíl zefektivnit podporu podnikům při jejich úsilí proniknout na trhy třetích zemí. Dokument se zabývá především poskytováním potřebných informací malým a středním podnikům, které chtějí rozšířit své podnikání mimo EU, dále zlepšením soudržnosti fungujících podpůrných aktivit, vyplněním existujících mezer v již dnes poskytovaných podpůrných službách a dále zajištěním rovnocenného přístupu malých a středních podniků ze všech členských států k poskytované podpoře.

Mezi navrhovanými opatřeními je třeba v prvé řadě zmínit skutečnost, že Evropská komise nejprve důkladně zmapuje stávající podpůrné mechanismy, a to jak na evropské úrovni, tak na úrovni národní či regionální, a zaměří se na jejich zefektivnění. Cílem je dosáhnout koordinace na evropské úrovni tak, aby nedocházelo k duplikacím a aby byly vynaložené veřejné zdroje v této oblasti využívány nejlepším možným způsobem.

Za významný krok je dále třeba označit vytvoření jednotného virtuálního portálu s informacemi pro podniky, který jim bude poskytovat na jediném místě všechny potřebné informace např. o existujících podpůrných službách v konkrétní zemi či regionu.  

Další informace:

Foto: EK