Velvyslanectví České republiky v Santiagu de Chile

česky  español 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Roste význam brandingu na chilském trhu

Chilští zákazníci sice mají dlouhodobě narůstající kupní sílu ve všech příjmových segmentech společnosti, avšak současně roste jejich náročnost.

Chilská firma GFK Adimark, která se specializuje na průzkum trhu, veřejného mínění a hodnocení dopadu prestiže značek výrobků na jejich prodej, zveřejnila studii „Chile 3D 2014“. V této studii je obsaženo zjištění, že chilští zákazníci sice mají dlouhodobě narůstající kupní sílu ve všech příjmových segmentech společnosti – avšak současně roste jejich náročnost a jsou stále více pod vlivem psychologického působení značek. Jinými slovy – budování značky neboli branding jsou nezbytnou součástí úspěchu na chilském trhu.

                                               Chilané utrácejí stále více – ale roste vliv značky

Historical Data Chart

České firmy, které chtějí proniknout na chilský trh, si musí uvědomit, že v současné době (a zvláště pod tlakem levné asijské konkurence) je neudržitelné dlouhodobě konkurovat pouze cenou. Je třeba vytvořit unikátní konkurenční výhodu „brandu“ či značky, která exportérovi umožní dlouhodobě profitovat. Extrémní míra odlišení od konkurence je dnes nutností.

Chile 3D 2014

15 nejlépe vnímaných značek, kterých si chilští zákazníci nejvíce cení: Nescafé, Confort (toaletní a užitkové papíry), Cachantun (minerální vody), Soprole (mléčné výrobky, džusy), Coca-Cola, Savory (zmrzliny), Sodimac (potřeby pro kutily, nářadí, zahrada atd.), Omo, Duracell, Lider (řetězec širokého sortimentu prodeje – místní divize Walmart), Lucchetti (těstoviny), Pepsodent, Carozzi (potraviny), Watt’s (potraviny a ovoce) a Lipton.

Výsledky průzkumu vztahu chilských zákazníků vůči značkám uvádíme pro informaci a jako motivaci pro české exportéry a pro zájemce o vývozy do Chile. Budování značky na místním trhu (branding) sice poněkud zvýší náklady na vývoz, nicméně je předpokladem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího úspěchu na tomto vysoce konkurenčním trhu.

Značky s největším psychologickým dopadem na zákazníky v Chile

Psychologický dopad značek na zákazníka

 

Podle prestiže značky

Prestiž značky

 

Podle citového vztahu zákazníka ke značce

Citový vztah zákazníka ke značce

 

Celková dynamika vývoje hodnoty značek na chilském trhu

Vývoj hodnoty značek na chilském trhu

Grafické zobrazení „Celková dynamika vývoje hodnoty značek na chilském trhu“ bylo z praktických důvodů do zprávy umístěno ve zmenšené formě. Plnohodnotnou verzi tohoto grafu mohou zájemci najít zde.