english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

CzechTourism cílí na australský trh

(Archivní článek, platnost skončena 07.11.2016 / 01:29, úvodní stránka 08.11.2013 / 04:45.)

V roce 2012 přijelo do České republiky více než 70 tisíc turistů z Austrálie, kteří zde strávili v průměru téměř tři a půl dne. Dlouhodobé statistiky zároveň potvrzují, že zájem Australanů o návštěvu ČR každým rokem roste. Agentura CzechTourism v říjnu založila své zahraniční zastoupení v Hongkongu s působností pro jihovýchodní Asii a Austrálii a rozšířila tak podporu příjezdové turistiky i z těchto nových perspektivních trhů.

První letošní aktivitou v Austrálii byla studijní cesta pro desítku seniorních manažerů cestovních kanceláří a novinářů pořádaná agenturou CzechTourism ve spolupráci s Konzulátem ČR v Sydney a s agenturou OK Tours, která se uskutečnila 21.-29. října 2013. Mezi účastníky bylo devět zástupců z Austrálie (Brisbane, Melbourne, Sydney) a jeden zástupce z Nového Zélandu. Program studijní cesty představil účastníkům atraktivní turistické cíle v České republice, kromě Prahy navštívila skupina Karlovy Vary, Český Krumlov, Kutnou Horu, Velkopopovický pivovar, zámek Loket a Jemniště. Kombinace nejpopulárnějších i na australském trhu méně známých lokalit se setkala s velkým ohlasem, účastníci ocenili nejen krásné památky, ale také vysokou kvalitu poskytovaných služeb.

Propagace ČR v Austrálii pokračovala na konci října v Sydney v rámci společného turistického marketingu zemí Visegrádské čtyřky (České republiky, Maďarska, Polska, Slovenska) na vzdálených trzích označovaného sloganem „European Quartet – One Melody“. Historicky první prezentaci regionu V4 zorganizovala agentura CzechTourism v partnerství s leteckou společností Emirates a s největším prodejcem evropských vlakových pasů společností Rail Europe 28. října 2013 v hotelu Intercontinental Sydney pod názvem „Discover Central Europe!“. Nad akcí převzali záštitu diplomaté všech zemí V4 a zúčastnili se večera jako čestní hosté. Čtyřicítce pozvaných hostů z řad tour operátorů a médií představili zástupci národních turistických centrál zemí V4 koncept a fungování „Evropského kvarteta“, nejznámější turistické cíle a novinky jednotlivých zemí na sezónu 2014. Následná individuální jednání s australskými partnery potvrdila mimořádný zájem o zintenzivnění vzájemné spolupráce a podporu sílícího trendu turistů rozšiřovat pobyty v západoevropských zemích o méně známé, ale stále populárnější státy střední Evropy.

O den později 29. října 2013 se čtveřice Visegráských zemí představila australským cestovním kancelářím v rámci prezentace pořádané odborným turistickým periodikem TravelWeeekly v hotelu Grace. Večer byl koncipován jako představení 4 atraktivních turistických destinací – střední Evropy, Ománu, Filipín a Jižní Afriky, na které navazoval znalostní kvíz o hodnotné ceny. Interaktivního večera se zúčastnilo téměř 200 profesionálů. O události rovněž informoval australský portál Travel Weekly.

Zástupci agentury CzechTourism – Jan Herget, ředitel odboru zahraničních zastoupení, Klára Vysloužilová, manažer komunikace pro mezinárodní trhy a Jan Urban, ředitel CzechTourism Hongkong, jednali s australskými partnery také o marketingu v roce 2014, a to jak pro iniciativu „Evropského kvarteta“, tak pro individuální prezentace České republiky. Jednou z nich bude pokračování partnerství agentury CzechTourism a Konzulátu ČR v Sydney na v pořadí druhém Festivalu českého a slovenského filmu v Austrálii „CaSFFA“, který po letošním úspěšném úvodním ročníku proběhne v létě 2014 nejen v Melbourne, ale také v Sydney.

Galerie


czechtourism sydney 10/2013