Velvyslanectví České republiky ve Varšavě

česky  english  polski 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Twitter

Jak proniknout na polský trh?

(Archivní článek, platnost skončena 29.11.2013.)

Na základě pokynu MZV zpracoval ZÚ Varšava praktickou příručku pro malé a střední podniky s informacemi o tom, jak proniknout na polský trh se svým zbožím a službami. Manuál je vhodným doplňkem k Souhrnné teritoriální informaci a podává informace a postřehy, které STI neobsahuje.

Polsko je prvním přirozeným cílem marketingových a akvizičních aktivit našich výrobních a dodavatelských firem, pokud se jim naše vlast již začne zdát malou – malou pro svůj další růst a rozvoj.

Zdálo by se na první pohled – sousedi, příbuzný jazyk, obdobná kultura, totožný politický a hospodářský vývoj, -  že export do Polska je snadný a firma brzy zaznamená úspěchy ve svém prodeji.

Opak je pravdou. Více než kde jinde je třeba, aby firma, která chce proniknout na polský trh, se s ním dopodrobna seznámila a zpracovala (nebo dala zpracovat) svůj marketingový plán – soubor konkrétních opatření nutných pro úspěšnou realizaci zavedení nebo zvýšení svého prodeje.

Vstoupit na polský  trh s prakticky jakýmkoli zbožím dnes znamená utkat se s obrovskou konkurencí. Je totiž téměř nemožné představit si výrobek, který by na polském trhu nebyl dostupný nebo se zde nevyskytovala alespoň jeho náhražka.

V příručce jsme se pokusili poradit a nastínit, jakým způsobem se do Polska může český podnikatel se svým výrobkem či službou dostat.

manual

 

přílohy

Polsko_manual_exportera__v_2._0.pdf 412 KB PDF (Acrobat dokument) 28.11.2012