česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Datová schránka

Konzulární oddělení Velvyslanectví České republiky v Abú Dhabí poskytuje služby spojené se správou datových schránek poskytované prostřednictvím systému CzechPOINT.

Datová schránka je elektronické úložiště speciálního typu, které je určeno k doručování elektronických dokumentů mezi orgány veřejné moci na straně jedné a fyzickými a právnickými osobami na straně druhé. Od 1. ledna 2010 si mohou elektronické dokumenty posílat i fyzické a právnické osoby mezi sebou.

Datová schránka je povinná pro orgány státní moci a právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, dobrovolná je pro většinu podnikajících fyzických osob, zřídit si ji mohou i nepodnikající fyzické osoby.

Velikost datové schránky není nijak omezena. Omezena je pouze doba, po kterou jsou zprávy v datové schránce uloženy. Tato lhůta činí 90 dnů od přečtení zprávy (pozor - nikoliv doručení), po níž jsou nevratně smazány.

Co bude datová schránka umět?

  • odesílat zprávy
  • přijímat zprávy
  • zjišťovat stavy odeslaných zpráv
  • přijímat doklady o dodání a doručení
  • ověřovat, zda adresát má datovou schránku
  • datové schránky budou umět pracovat s elektronickými formuláři

 

Žádost o datovou schránku

Ke zřízení datové schránky je potřeba vyplněná žádost, kterou naleznete zde: http://www.datoveschranky.info/clanek/70/

Tuto žádost spolu s vaším dokladem totožnosti (např. cestovní pas, občanský průkaz) přinesete osobně na velvyslanectví České republiky v Abú Dhabí po předem domluvené schůzce.

Datová schránka vám bude zřízena a přístupové údaje vám budou zaslány na e-mail, který v žádosti uvedete.

 

Zneplatnění přístupových údajů a vydání nových

V případě ztráty, nebo odcizení přístupových údajů do datové schránky může oprávněná osoba požádat o zneplatnění přístupových údajů a vystavení nových.

Žádost lze podat osobně v úředních hodinách po předem domluvené schůzce. K žádosti o zneplatnění přístupových údajů do datové schránky a vydání nových je třeba předložit doklad totožnosti (např. cestovní pas nebo občanský průkaz). Rovněž budete potřebovat ID příslušné datové schránky. Ke zneplatnění stávajících přístupových údajů dojde okamžitě, poté bude automaticky odeslán e-mail s odkazem, kde si žadatel vyzvedne nové přístupové údaje.

 

S případnými dotazy se můžete obrátit v pracovní dny v době od 9:00 – do 17:00 hodin na informační a poradenskou linku na telefonním čísle 270 005 200. Nebo zaslat svůj dotaz na dotazy@datoveschranky.info