english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Jak objednat termín pro podání žádosti o dlouhodobé vízum/pobyt

Informace o způsobu objednávání termínů k podávání žádostí o dlouhodobá víza a povolení k dlouhodobému pobytu.

S účinností od 29. 11. 2019 Velvyslanectví ČR v Akkře přijímá žádosti o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu pouze po elektronickém objednání termínu potvrzeném úřadem, které probíhá následujícím způsobem:

Registrace k podání žádosti o vízum/povolení k dlouhodobému pobytu se provádí v rozdělených e-mailových schránkách podle požadovaného účelu pobytu.

Žadatelé o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu za účelem studium se k termínu podání žádosti objednávají na e-mailové adrese Accra.Student@mzv.gov.cz. Limit termínů přidělených na základě obdržení objednávacího emailu v daném měsíci je pro tento účel pobytu stanoven dle aktuálních kapacitních možností úřadu.

Žadatelé o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu pro všechny ostatní účely pobytu se k termínu podání žádosti objednávají na e-mailové adrese Accra.Visa@mzv.gov.cz. Limit termínů přidělených na základě obdržení objednávacího emailu v daném měsíci je pro tento účel pobytu stanoven dle aktuálních kapacitních možností úřadu.

Zastupitelský úřad upozorňuje, že s účinností od 1. 1. 2024 v důsledku novelizace nařízení vlády č. 220/2019 Sb., které stanovuje kvóty pro pracovní migraci, ZÚ Akkra více nepřijímá žádosti o povolení k dlouhodobému pobytu za účelem zaměstnání (tzv. zaměstnanecké karty). Kvóta 8 žádostí o dlouhodobá víza za účelem podnikání v kalendářním roce se nemění.

Objednávání na každý následující měsíc začíná poslední pracovní den předcházejícího měsíce od 8.00 hod. ghanského času až do naplnění kapacity.

Upozorňujeme, že do předmětu zaslaného e-mailu  je zapotřebí uvést POUZE JEDINEČNÉ ČÍSLO CESTOVNÍHO PASU ŽADATELE. 

Na e-maily, které budou mít v předmětu zprávy uvedeny jiné informace než samotné číslo cestovního pasu, a na e-maily, které budou doručeny do dané e-mailové schránky před zahájením objednávání (tedy před stanoveným dnem a hodinou), a na vícečetné e-maily zaslané jedním žadatelem nebude brán žádný zřetel a budou považovány za neplatné.

E-maily se žádostmi o přidělení termínu k podání žádosti doručené do jiné e-mailové schránky, než která přísluší danému účelu pobytu, budou považovány za neplatné, a žadatelům, kteří je odeslali, nebude přidělen termín k podání žádosti.

Každý žadatel může zaslat pouze 1 e-mail. V případě, že jeden žadatel  zašle v daném termínu více e-mailů,  bude z tohoto termínu objednávání automaticky vyřazen, a to i v případě, že e-maily budou zaslány z více e-mailových adres. Upozornění o vyřazení bude zasláno pouze na první zjištěný duplicitní e-mail žadatele.  V případě, že bude zjištěna skutečnost, že žadatel již  podal žádost  o dlouhodobé vízum či dlouhodobý pobyt v minulých měsících a tato žádost je v řízení, bude jeho e-mail taktéž vyřazen z dalšího zpracování a považován za neplatný.

E-mail musí vždy obsahovat další identifikační údaje žadatele: jméno, příjmení, datum narození, kontaktní telefon a e-mail a uvedení účelu pobytu: zaměstnání, studium, sloučení rodiny, atd.

Přílohou e-mailové žádosti musí být kopie následujících dokumentů:

- naskenovaná kopie datové stránky cestovního dokladu žadatele (v pdf formátu),

- naskenovaný dokument prokazující účel pobytu (např. potvrzení o přijetí ke studiu).

Bez uvedených náležitostí je objednávka neplatná a nebude na ni brán zřetel, resp. bude bez další odpovědi žadateli vyřazena ze zpracování.

Registrační e-maily, které mají odesílatelem aktivovanou funkcionalitu nemožnosti zasílání odpovědi ze schránky, do které jsou doručeny, budou z registrace vyřazeny.

Pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovýmto registracím přihlíženo.

Žádosti jsou zpracovány chronologicky podle času jejich obdržení. Žádosti splňující veškeré náležitosti obdržené do naplnění kapacity budou zodpovězeny automatickým e-mailem a poté zpracovány do 7 dnů. Žádosti splňující veškeré náležitosti obdržené nad limit kapacity obdrží automatickou odpověď o tomto faktu a termín jim z důvodu naplnění kapacity přidělen nebude.

Přidělené termíny jsou neměnné.