english  türkçe  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Anonym
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Škoda auto nadále posiluje své postavení na tureckém trhu

Vozy Škoda jsou v Turecku stále populárnější. Za rok 2021 se automobilce, za pomoci místního importéra Yuce auto, podařilo zvýšit tržní podíl i vylepšit své postavení ve skupině top10 nejprodávanějších aut v zemi. Ve svých kategoriích mají u tureckých spotřebitelů největší úspěchy vozy Superb a Kodiaq 

Českému výrobci automobilů se v Turecku od roku 2015 daří navyšovat tržní podíl, který v roce 2021 stoupl na 4,5%. To z automobilky učinilo 9. nejprodávanějšího výrobce v zemi. Těchto čísel bylo dosaženo prodejem 25.228 kusů automobilů. Dle údajů místního distributora mohla být čísla ještě větší, jelikož za první pololetí 2021 bylo prodáno 17.577 kusů vozů a podobná poptávka byla i v druhé polovině roku. Výroba ovšem nebyla schopna, zejména kvůli problémům s dodávkami polovodičů, plně uspokojit potřeby místního trhu.  

Automobilce se také od poloviny roku 2020 podařilo postupným představováním nových modelů na trh (Scala, Kamiq a nová Octavia), pokrýt až 92% produktového portfolia z celkové tržní poptávky. Za zmínku stojí úspěchy modelů Superb a Kodiaq, oba totiž mají ve svých segmentech tržní podíl nad 16% (16,1% pro Superb a 16,6% pro Kodiaq). Vozy Škoda tak zaznamenávají úspěchy zejména ve vyšších cenových kategoriích.  

Pro rok 2022 plánuje Škoda v Turecku uvedení dvou nových modelů aut – v březnu bude představena nová generace Fabie a v dubnu přijde řada na aktualizovaný Karoq. Škoda také plánuje pracovat na rozšíření své sítě prodejních míst v zemi, kterých je v současnosti 48, a otevřít nový autosalon v Aydinu, čímž by podle odhadů mohlo dojít k navýšení tržního podílu v zemi až o 0,5%. V plánu je také rozšíření počtu servisních míst v zemi, kterých je v současnosti 54.  

 

Pavel Daněk, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ankaře