english  türkçe  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Objednávání na podání žádosti o dlouhodobé vízum/pobyt

Podat žádost o udělení dlouhodobého víza/pobytu na zastupitelském úřadu České republiky v Ankaře lze pouze na základě řádné emailové registrace na e-mailové adrese ankara.visa@mzv.gov.cz.
V opačném případě bude daná žádost označena za nepřijatelnou. 
E-mailové žádosti o stanovení termínu k příjmu jsou řazeny do jedné fronty dle data, hodiny, minuty a vteřiny doručení do jednotlivých e-mailových schránek Konzulárního oddělení Velvyslanectví ČR v Ankaře.
Na základě správně uvedených informací obdržíte zpět e-mail s uvedením data, času a adresy místa podání žádosti.

Předtím než učiníte registraci, tak prosím si zjistěte, zdali splňujete podmínky.

 

Jak musí emailová objednávka vypadat 

Váš e-mail má mít tyto 3 části: 

1. část (Předmět e-mailu): uveďte pouze jeden z možných účelů pobytu, jméno a příjmení 

 

Vízum k pobytu nad 90 dnů (dlouhodobé):

  • studium
  • mimořádné pracovní vízum
  • sezónní zaměstnání
  • podnikání
  • rodinný
  • sportovní
  • kulturní
  • ostatní

Povolení k dlouhodobému pobytu:

  • studium
  • vědecký výzkum
  • sloučení rodiny
  • investování
  • modrá karta
  • karta vnitropodnikově převedeného zaměstnance
  • karta vnitropodnikově převedeného zaměstnance jiného členského státu Evropské unie
  • překlenovací štítek

!POZOR! Předmět emailu nesmí obsahovat nic jiného! Příklady předmětu e-mailu:

  • Příklad studium: STUDIUM, OZTURK Mehmet 
  • Příklad modrá karta: MODRÁ KARTA, OZTURK Mehmet 
  • Příklad PODNIKÁNÍ: PODNIKÁNÍ, OZTURK Mehmet 
  • Příklad rodinný: RODINNÝ, OZTURK Mehmet 

POZOR! Cestou emailu ankara.visa@mzv.gov.cz se nežádá o termín sjednání osobní schůzky za účelem podání žádosti o zaměstnaneckou kartu.

Pokud chcete podat žádost o termín sjednání osobní schůzky za účelem podání žádosti o zaměstnaneckou kartu, tak konzultujte následující informace: https://www.mzv.gov.cz/ankara/cz/viza_a_konzularni_informace/registrace/registrace_k_podavani_zadosti_o.html


2. část (Text e-mailu) - v textu e-mailu musí být uvedeny následující údaje: 

· PŘÍJMENÍ a Jméno (latinkou, přesně dle cestovního pasu žadatele) 

· Datum narození 

· Číslo cestovního dokladu 

· Kontaktní telefon 

· Kontaktní email 

Příklad: 

· OZTURK Mehmet 

· 11/10/1982 

· U123456789 

· +90 0532 123456789 

· ozturk.mehmet@asdfgh.tr 

!POZOR! Text emailu nesmí obsahovat nic jiného! Na žádný jiný text nebude brán zřetel. Na žádosti o změnu termínu nebude žádná reakce!

Na e-maily, jež nesplňují všechna výše uvedená pravidla objednávání, nebude zaslána doplňující odpověď. 

3. část (přílohy e-mailu): v přílohách e-mailu žadatel musí připojit přílohy  pouze ve formátu pdf (odkazy na přílohy umístěné v cloudových úložištích se nepřijímají)

Dokumenty v samostatné příloze nesmí být ve formátu ZIP či JPG, jejich souhrnná velikost nesmí přesahovat 10 MB. Pokud bude velikost e-mailu větší, bude žadatel z registrace automaticky vyřazen:

· kopii datové stránky svého cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií ve formátu pdf 

· kopii dokladu prokazujícího účel pobytu – např. dohoda o hostování (vědecký pobyt), doklad přijetí ke studiu (studium), výpis z živnostenského či obchodního rejstříku (podnikání), matriční doklad a doklad      prokazující oprávněnost pobytu rodinného příslušníka v ČR (rodinný) atd. ve formátu PDF

· držitel cestovního dokladu Turecké republiky: doklad ohledně místa pobytu (trvalého bydliště) a další adresy v rámci konzulárního obvodu zastupitelského úřadu ČR v Ankaře  (Yerleşim yeri (ikametgah) ve diğer adres belgesi) ve formátu pdf

· držitel cestovního dokladu, který nebyl vydán Tureckou republikou: Povolení k pobytu (Türkiye Cumhuriyeti Ikamet İzni) ve formátu pdf

Zaslání požadovaných údajů pouze ve formě příloh není dostatečné, je nutné vyplnit údaje do předmětu i do textu e-mailu. Zároveň údaje v textu e-mailu musí v plném rozsahu a do detailu odpovídat údajům v přílohách. V případě, že jsou odlišné, je objednávka vyřazena a zůstává dále bez reakce. 

 

Objednávka nebude přijata v následujících případech: 

· žadatele neuvede v předmětu účel pobytu 

· žadatel neuvede všechny požadované údaje v textu e-mailu 

· žadatel nepřipojí obě požadované přílohy, nebo přílohy budou v jiném formátu než pdf 

· žadatel uloží přílohy na cloudové úložiště a do e-mailu uvede pouze odkazy na ně 

· údaje v textu e-mailu se budou lišit od údajů v přílohách 

· objednávka bude na více než jednoho žadatele (výjimka – nezletilé děti podávající současně se svým zákonným zástupcem – viz níže)

POZOR! Při podání žádosti o dlouhodobé vízum/pobyt je nutno se prokázat úředním výpisem, který prokáže trvalý pobyt v  konzulárním obvodě Velvyslanectví České republiky v Ankaře.

POZOR! POKUD ŽÁDOST NEBUDE SPLŇOVAT VÝŠE UVEDENÉ ZÁSADY, TAK NA NÍ NEBUDE ODPOVĚZENO.

POZOR!  MISTNÍ PŘÍSLUŠNOST K PODÁNÍ ŽÁDOSTI U OBČANŮ „TŘETÍCH“ ZEMÍ - § 169 g

Občané dlouhodobě pobývající na území Turecka, kteří zároveň nejsou občany Turecké republiky, mohou podat na ZÚ Ankara žádost o dlouhodobé pobytové oprávnění pouze v případě, že na území Turecka pobývají oprávněně a nepřetržitě po dobu nejméně dvou let!!!

POZOR! Registrační e-maily, které mají odesílatelem aktivovanou funkcionalitu nemožnosti zasílání odpovědi ze schránky, do které jsou doručeny, budou z registrace vyřazeny!!!

E-mailové žádosti o stanovení termínu k příjmu žádosti budou řazeny do jedné fronty podle pořadí, v jakém budou e-maily na e-mailovou adresu ankara.visa@mzv.gov.cz přicházet.  

Termíny jsou přidělovány přísně chronologicky v pořadí doručení objednávek do e-mailové schránky ankara.visa@mzv.gov.cz

Upozorňujeme, že pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.gov.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovýmto registracím přihlíženo. 

POZOR! Do pořadí žadatelů Ministerstvo zahraničních věcí České republiky ani Velvyslanectví České republiky v Ankaře žádným způsobem nezasahuje, pořadí nemění a neovlivňuje. Na žádosti o změnu termínu pro příjem žádosti o pobytové oprávnění nebude Ministerstvo zahraničních věcí České republiky ani Velvyslanectví České republiky v Ankaře odpovídat. V případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nedostaví, bude si muset o nový termín požádat výše popsaným standardním způsobem. 

Platí pravidlo jeden e-mail = jeden žadatel, objednávky na více osob v jednom e-mailu se rovněž nepřijímají. V případě obdržení většího počtu emailů s cílem objednání totožného žadatele, bude tento žadatel z registrace automaticky vyřazen, a to i v případě, že e-maily budou zaslány z odlišných e-mailových adres. 

Výjimkou je situace, kdy žádost o pobytové oprávnění podává žadatel a zároveň jeho nezletilé dítě/děti (pouze pro účel rodinný/sloučení rodiny). V takovém případě žadatel zašle jeden e-mail, v jeho textu uvede požadované údaje o sobě a rovněž o svém nezletilém dítěti/dětech a do příloh připojí kopii datové stránky svého cestovního dokladu a cestovního dokladu svého dítěte/dětí a kopie dokladů prokazující účel pobytu žadatele a účel pobytu jeho dítěte/dětí. Pokud je dítě zapsáno do cestovního dokladu žadatele, je třeba toto v textu e-mailu uvést a do přílohy připojit kopii stránky v cestovním pase žadatele, která obsahuje informace o jeho dítěti/dětech. V těchto případech není zapotřebí u takovýchto nezletilých indikovat další účel pobytu v hlavičce emailu.

Pravidla místní příslušnosti 

Upozorňujeme, že žadatelé jsou při registraci povinni respektovat pravidla místní příslušnosti dle stanovení územních obvodů zastupitelských úřadů pro účely podávání žádostí o oprávnění k pobytu.