česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: CzechTrade Peking
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České pivo prorazilo na Dalian Beer Festival mezi konkurencí zahraničních a domácích značek

České pivo se poprvé představilo na 2. největším pivním festivalu v Číně známém jako Dalian Beer Festival. A to díky projektu na podporu ekonomické diplomacie, který realizovalo Ministerstvo zahraničních věcí za finanční podpory Ministerstva zemědělství ČR a ve spolupráci s agenturou CzechTrade. Českou pivní kulturu na festivalu prezentovaly pivovary Pilsner Urquell (Asahi), Budějovický Budvar a Primátor. Účast České republiky na tomto v Číně vyhlášeném festivalu byla dosud největší propagační akcí českého piva v Číně.

Česká republika se na festivalu prezentovala jako jedinečná pivně-turistická destinace. Vykreslovala ji tak nejen pivně-turistická mapa CzechTourism, ale i nabídka českého chmelového moku doplněná o destinační video a promo plakáty CzechTourism. Českou pivní kulturu skvěle doplňovala také tradiční česká kuchyně restaurace Bohemia, jež připravila typicky české pochutiny k pivu. Ozdobou českého stanu byly také vlajkové české produkty jako např. české sklo značky Crystalite Bohemia a Bohemia Jihlava či nejnovější model vozu z produkce Škoda Auto China, Škoda Kodiaq GT.

Český stan, jenž čítal 1200 m2, přilákal během dvou týdnů festivalu (25 července až 5. srpna) desetitisíce milovníků piva. Lákalo je nejen Pilsner Urquell, jež je nováčkem na čínském trhu a nedávno v Číně oslavil rok od svého vstupu na trh, ale také tradice české kvality vaření piva, která je již několik let čínskému spotřebiteli známá pod značkou Budějovický Budvar.

Čína je největším pivním trhem na světě a s rozrůstající se střední třídou každoročně roste spotřeba dovezeného piva z evropských pivovarů. České pivo na festivalu nemělo lehkou pozici, když se jako nováček muselo prosazovat mezi domácí konkurencí či v Číně již etablovanými značkami jako je Budweiser, Heineken či německá piva. I přesto však dokázalo zaujmout svou kvalitou a historií a zvýšit tak povědomí o své značce, jež v budoucnu, doufejme, povede k vyššímu odbytu českého piva v Číně.

Česká účast na Dalian Beer Festival byla součástí aktivit Czech Days českého velvyslanectví na severovýchodě Číny. Český stan tak osobně přišel navštívit a český chmelový mok podpořit primátor města Dalian p. Tan Chengxu. Český stan si získal také pozornost čínských médií. Propagaci českého piva a ČR jako jedinečné pivně-turistické destinace mediálně podpořila také agentura CzechTourism.

Barbora Mbuyi Kocourková, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Pekingu

Galerie


Dalian Beer Festival