česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Nový systém pro objednávání žadatelů k příjmu žádostí o dlouhodobá víza a pobyty

Žádosti i dlouhodobá víza a pobytová povolení se podávají na Konzulárním a vízovém úseku Velvyslanectví České republiky v Pekingu pouze ve stanovené termíny. O přidělení termínu k podání žádosti je nutno předem požádat.

Od října 2023 byla zřízena nová objednávací schránka pro žadatele o zaměstnanecké karty a sezónní zaměstnání. Tito žadatelé se nově objednávají přes e-mailovou adresu Beijing.Appointment@mzv.gov.cz. Objednávání probíhá 1x za dva měsíce, podrobnosti jsou zveřejněny v článku New Rules of Registration for long-term visa or long-term residency permits.

Žadatelé o všechny ostatní typy dlouhodobých víz a pobytových povolení (kromě dvou výše uvedených) si mohou objednat termín k podání své žádosti průběžně, a to výhradně přes e-mailovou schránku Beijing.Visa@mzv.gov.cz. Podrobnosti jsou rovněž zveřejněny v anglické verzi v článku How to register for appointment to apply for long-term visa or long-term residency permits (all types, except Employee Card and Seasonal Work).

Pravidlo objednávání: 1 žadatel = 1 email

Současně platí výjimka pro nezletilé děti, které budou podávat žádost o pobytové oprávnění spolu se zákonným zástupcem. Tyto nezletilé děti lze objednat v rámci emailu – objednávky termínu k příjmu žádosti o pobytové oprávnění jejich zákonného zástupce.

Emailové žádosti o stanovení termínu k příjmu žádostí pro všechny druhy dlouhodobých pobytových oprávnění (kromě žádostí o zaměstnanecké karty a sezónní zaměstnání) budou řazeny do jedné nekonečné fronty.

Do pořadí doručených emailů ZÚ žádným způsobem nezasahuje, pořadí nemění a neovlivňuje. Stanovené termíny jsou pevné, nelze je měnit, a to ani ze strany žadatele, ani ze strany ZÚ.

Žadatelé nemohou žádat o konkrétní termín pro podání žádosti. Přesný termín podání žádosti bude žadateli oznámen e-mailem.

Na žádosti o změnu termínu pro příjem žádostí o pobytové oprávnění nebude ZÚ odpovídat. V případě zrušení termínu ze strany žadatele nebo v případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nemůže k podání žádosti dostavit, nelze stanovit nový termín bez obdržení nové objednávky, tj. žadatel musí o nový termín požádat opět standardním způsobem.

Povinné náležitosti emailové objednávky

Emailová žádost o termín musí být napsána v anglickém nebo českém jazyce a vždy musí obsahovat následující údaje:

  • Jméno a příjmení žadatele
  • Účel (typ) dlouhodobého víza / pobytu
  • Kontaktní údaje žadatele (e-mail i telefon)
  • Číslo cestovního dokladu 
  • Kopie datové stránky cestovního dokladu žadatele s fotografií a osobními údaji -příloha ve formátu PDF, DOC, JPG nebo JPEG
  • Kopie stránky dokladu prokazujícího účel pobytu (např. potvrzení o přijetí ke studiu, kopie rodného nebo oddacího listu, výpis z obchodního rejstříku, první strana pracovní smlouvy apod.) - příloha ve formátu PDF, DOC, JPG nebo JPEG

Bez výše uvedených náležitostí a příloh je objednávka považována za neplatnou!

Žadatelé s platným termínem rezervace pro podání žádosti o dlouhodobá víza či dlouhodobý pobyt podávají svoji žádost osobně na Konzulárním a vízovém oddělení Velvyslanectví ČR v Pekingu.

Po obdržení potvrzujícího emailu s termínem si jej vytiskněte a vezměte s sebou při podání žádosti.

Počet volných termínů pro příjem žádostí o dlouhodobá víza či pobytová oprávnění v jednom týdnu činí 15 míst (žádosti se přijímají v určených dnech v době mezi 08:30 a 11:00 hod.).