česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
czechtourism_presentation
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Česká republika jako výjimečná destinace pro čínské turisty

Čínská pobytová turistika je v turistické branži něco jako „abrakadabra“ pro kouzelníky, jelikož v dnešní době se s ní zaříkají všichni, kdo propagují svou zemi, kraj, město, památku či atrakci jako turistickou zajímavost. Není divu, vždyť v loňském roce z Číny vycestovalo přes 70 miliónů osob a jejich počet se neustále zvyšuje. Nejen čínské úřady, ale i zahraniční zdroje považují Čínu za hlavní zdroj turistického rozmachu budoucnosti.

V České republice se vloni objevilo přes 108 tisíc čínských turistů, kteří kromě návštěvy turistických zajímavostí také utráceli za suvenýry a služby více než většina návštěvníků z ostatních zemí.

Proto se také zahraniční kancelář CzechTourismu v Pekingu ve spolupráci s velvyslanectvím snaží využít uvedeného trendu a podpořit zájem čínské veřejnosti o návštěvu České republiky. Společnými silami se snažíme přesvědčit místní publikum, že z naší vlasti stojí za to vidět nejen Prahu a Karlovy Vary, ale i další krásná místa, nezůstávat u nás jen na den či dva, ale vyhradit si více času nebo ještě lépe, přijet k nám znovu. Zajímavou součástí turistického ruchu je také turistika spojená s účastí na kongresech, konferencích, výstavách apod., známá pod anglickou zkratkou MICE. Proto se také v úterý 11. září sešlo v prostorách velvyslanectví několik desítek čínských novinářů, kteří si vyslechli prezentaci ředitele kanceláře CzechTourismu J. Vávry a využili i možnosti zeptat se přítomných zástupců z centrály CzechTourismu na různé podrobnosti ohledně turistického ruchu v České republice. Na závěr přítomné novináře pozval i ekonomický rada velvyslanectví P. Vávra na chystanou prezentační akci o českých potravinách, nápojích a skle na čínském trhu s názvem Czech Export Pearls. Odpolední tiskovou konferenci pak vhodně doplnil tradiční večerní koktejl pro místní novináře a zástupce turistického sektoru, kde kromě dalších informací o České republice měli šťastní jedinci možnost jásat nad výhrou v tombole – první cenou se stal pobyt v ČR, podpořený od sponzorů akce letenkami (polský LOT) a ubytováním v hotelu (Mandarin Oriental Group).

Galerie


Czechtourism MICE 2012