česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: CzechTourism
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České baroko sklidilo úspěch na veletrhu Beijing International Tourism Expo 2017

Česká republika se již po 12. v řadě zúčastnila veletrhu Beijing International Tourism Expo (BITE) 2017. Na české expozici o ploše 66 m2 se představily firmy z oborů turismu, hotelnictví a přidružených oborů, jako je například doprava, potravinářství či vzdělávání. Nechyběly ani krajská zastoupení. Český stánek s tématem České baroko, získal hned několik ocenění - „The Most Outstanding Stand“, „The Most Popular Stand“ a „The Best Team Award“.

Největší a nejnavštěvovanější veletrh turismu v Pekingu každoročně přiláká desetitisíce návštěvníků. Letos se jich zúčastnilo přes 100 000. A to je důvod, proč se zde rok co rok sjede několik tisíc vystavovatelů z celého světa, mezi nimiž nechybí ani Česká republika.

Zájem o čínské turisty je velký. S rostoucí střední třídou v Číně rok od roku roste počet čínských turistů cestujících do zahraničí. V loňském roce Českou republiku navštívilo více něž 300 000 čínských turistů, což je o 49,1 % víc než před rokem. Letos se očekává, že zájem poroste a čísla se mohou vyšplhat až na 400 000 osob. Navíc průměrný čínský turista při svém pobytu utratí více než návštěvníci z USA nebo Německa. A tak není divu, že je o čínské turisty zájem, ČR nevyjímaje.

Snahou českých vystavovatelů bylo prezentovat Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci a 6. nejbezpečnější zemi světa. V jejich hledáčku byli zejména cestovatelé z „first/second-tier“ destinací severní Číny, bonitní a vzdělaní cestovatelé, včetně nastupující mladé cestovatelské generace ročníků 1980–1990. Ambicí české účasti na veletrhu bylo také představit existující přímá letecká spojení mezi Českou republikou a Čínou. V současné době do Prahy létají tři letečtí dopravci z měst Peking (Hainan Airlines), Šanghaj (China Eastern) a Chengdu (Sichuan Airlines). Do budoucna se uvažuje o dalších.

Na české expozici se představilo celkem 7 vystavovatelů: Ústecký kraj, Prague City Tourism, cestovní kancelář Invia, Fenix, BusLine, Hotel Jalta a Czech China Educational Association. Zájem o ně byl velký. Díky umístění české expozice ve středu pavilónu se zahraniční účastí byli doslova v centru dění a pozornosti návštěvníků. Ty však kromě expozice jako takové přitahovaly také ochutnávky moravského vína Ludwig, jogurtů BeYogurt, müesli Miss Müesli a cimbálová muzika souboru Strážničan. Ne nadarmo se tak české expozici podařilo získat ocenění „The Most Outstanding Stand“, „The Most Popular Stand“ a „The Best Team Award“.

Součástí české prezentace byla také slavnostní recepce na půdě Velvyslanectví ČR v Pekingu, kde se vystavující firmy měly možnost setkat se svými partnery včetně partnerů z řad státní správy. Úvodní slovo pronesl velvyslanec Bedřich Kopecký a ředitelka zahraniční kanceláře agentury CzechTourism v Pekingu Noemi Guerrero Benešová. Hosty přivítal také náměstek ministra zahraničních věcí Miloslav Stašek, který firmy přijel do Pekingu podpořit. Večer kulturně doprovodil soubor Strážničan.

Projekt, jenž je součástí konceptu Český rok na Hedvábné stezce 2017, se uskutečnil v rámci projektu podpory ekonomické diplomacie PROPED. Účast připravilo zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Pekingu ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Pekingu a Ministerstvem pro místní rozvoj.

 

Barbora Kocourková, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Pekingu

Galerie


BITE 2017