česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: EU SME Centre
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Český národní pavilon na čínské e-commerce platformě

Pavilon nabídne čínským zákazníkům zboží českých firem, účastníků projektu. Projekt využívá výhod cross-border e-commerce a umožňuje českým exportérům zalistování na jedné z nejvýznamnějších čínských platforem s minimálními náklady.
 

Velvyslanectví České republiky v Pekingu společně s agenturou CzechTrade realizovali projekt, který umožní českým firmám, účastníkům projektu, zvýšit své objemy prodejů na velmi konkurenčním čínském trhu. Výstupem projektu bude otevření Českého národního pavilonu na jedné z nejvýznamnějších e-commerce platforem JD.com. Projekt je finančně podpořen Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a je realizován jako projekt na podporu ekonomické diplomacie (PROPED).

Jedinečnost projektu spočívá ve využití vysokého potenciálu tzv. cross-border e-commerce nástroje českými firmami a to velmi efektivním způsobem. Na rozdíl od klasického e-commerce nevyžaduje tento nástroj zřízení právního subjektu v Číně či vysoké náklady na skladování a další provoz ze strany českých firem. Import, skladování, prodej a dalších provozní operace jsou na bedrech čínského partnera. Výběr tohoto partnera je dalším z výstupů projektu. Tři české společnosti již uzavřely obchodní smlouvy s touto společností a dokonce již realizovaly i první dodávky zboží. Vzhledem k dlouhým přepravním lhůtám, jež nyní panují ve světě námořní dopravy, se dostupnost zboží na Českém národním pavilonu očekává koncem letošního roku.

Statistická data Čínské celní správy za první pololetí roku 2021 potvrzují trend rapidního růstu obchodní výměny realizované prostřednictvím cross-border e-commerce. Dovozy a vývozy uskutečněné touto cestou v Číně zaznamenaly meziroční růst 29 % a činily 139 mld. USD. Nejprodávanějšími produktovými kategoriemi na platformě JD jsou kosmetika, péče o zdraví a kojenecké potřeby.

Velvyslanectví plánuje v roce 2022 podpořit rozšíření nabídky Českého národního pavilonu na JD a podpořit tak další české firmy v růstu objemů prodejů na čínském trhu.

 

Ladislav Horák, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Velvyslanectví ČR v Pekingu