english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Nově založená instituce má přispět ke zvýšení libanonského exportu

Arabská obchodní komunita oznámila založení the Arab Institute for Commercial Trademarks, nové instituce, která by měla přispět ke zvýšení exportu a podpoře franšízingu.
 

Účastníci letošního BIFEX 2016 (The Beirut International Franchise Forum and Exhibition) oznámili založení the Arab Institute for Commercial Trademarks (AICT), instituce zaměřené na podporu arabských zemí při rozvoji franšízingu a expanzi jejich výrobků za hranice jejich zemí. Šéf Libanonská franšízové asociace (LFA) si od založení instituce slibuje, že přispěje k vytváření nových konceptů a expanzi libanonských obchodních operací po celém světě. Podle Arbida jsou libanonské výrobky charakteristické jejich vysokou kvalitou, schopnou rozšířit libanonský obchod po celém světě.

Prezident Asociace libanonských obchodních, zemědělských a průmyslových komor M. Choucair vyjádřil naději, že AICT pomůže začínajícím mladým podnikatelům chránit jejich obchodní známky. Podpoří vytváření nových konceptů právě tím, že bude chránit jejich známky. Ochrana intelektuálních vlastnických práv je jedním z cílů nově založené instituce.

Založení instituce ocenil i ministr zahraničí G. Bassil, neboť diplomatický sbor hraje důležitou roli při celosvětové propagaci libanonských obchodních známek a výrobků. Již před třemi roky odstartovalo libanonské MZV iniciativu zaměřenou na  propagací obchodních známek a výsledkem je podle Bassila zvýšení exportu v některých komoditách a oblastech. Bassil rovněž zmínil, že MZV podporuje libanonský zahraniční obchod podpisy různých dohod přispívajících k usnadnění přístupu libanonských produktů na zahraniční trhy. Příkladem je dohoda se sdružením volného obchodu zemí Jižní Ameriky Mercosur, podepsaná v prosinci 2014.

MZV má rovněž v úmyslu koordinovat s LFA novou iniciativu zaměřenou na tzv. matchmaking mezi libanonskými producenty na jedné straně a významnými libanonskými osobnostmi působícími ve světě na straně druhé, které by měly zvyšovat popularitu libanonských výrobků. Příkladem může být argentinská první dáma Juliana Awada, která je libanonského a syrského původu a která by mohla být vyslankyní libanonského módního průmyslu.

 

František Jirásek, zástupce vedoucího ZÚ Bejrút