deutsch  česky

rozšířené vyhledávání
kniha_buch_postalische_zeugnisse_zur
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Představení knihy vyprávějící o době Protektorátu Čechy a Morava

Německý autor Heinz Wewer představil 6. června 2018 v budově českého velvyslanectví v Berlíně svou knihu „Postalische Zeugnisse zur deutschen Besatzungsherrschaft im Protektorat Böhmen und Mähren (Poštovní svědectví k německé okupační vládě v Protektorátu Čechy a Morava)“.

Kniha se neobvyklým způsobem věnuje jedné z kapitol českých dějin. Prostřednictvím dokumentů, kterým se až dosud nedostalo tolik pozornosti, odkrývá vybrané aspekty německé okupační vlády. Jedná se o svědectví zaznamenaná v poštovní komunikaci: pohledy, dopisy, poštovní obálky, účtenky apod. Ačkoliv se jedná o dokumenty všedního života, v historickém kontextu nabízí nejen novou perspektivu na historické události, ale často také nové informace k tehdejším institucím a lidským příběhům.

Večer zahájil úvodním slovem velvyslanec ČR v Berlíně Tomáš J. Podivínský, na ně pak navázalo hudební vystoupení Diplomatického smyčcového kvartetu, který zahrál hudbu skladatele židovského původu Erwina Schulhoffa. U řečnického pultu se také s krátkou přednáškou k době Protektorátu vystřídaly Eva Brücker z Nadace Památník zavražděných evropských Židů a Dr. Christine Glauning, ředitelka berlínského Dokumentačního centra nuceného pracovního nasazení. Hlavním bodem večera bylo představení a debata k nové knize Heinze Wewera, kterou moderoval Hartmut Liebermann, předseda Pracovního sdružení Československa při spolku německých filatelistů.

Organizátoři: Nakladatelství Hentrich&Hentrich, z Nadace Památník zavražděných evropských Židů, Dokumentační centrum nucených prací, Velvyslanectví ČR v Berlíně

20180606_buchvorstellung H. Wewer