português  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Ondřej Kašina
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Nástroje ekonomické diplomacie jako podpora rozvoje turistiky

Dne 4. října 2018 se v brazilském hlavním městě Brasília uskutečnila série prezentací v rámci "roadshow" pořádané Evropskou komisí cestovního ruchu. V zastoupení agentury CzechTourism uskutečnil ekonomický rada Ondřej Kašina 9 prezentací pro více než 180 zástupců brazilských cestovních kanceláří. Prezentace české republiky jakožto atraktivní turistické destinace byla doplněna o údaje o ekonomickém vývoji naší země, o srovnání cen jídla, pití, cestování a ubytování s okolními zeměmi a rovněž o údaje, jak skvělá české hromadná doprava nabízí turistům nižších příjmových tříd příležitosti ke snížení nákladů. Ukázalo se, že právě tyto komparativní ekonomické údaje jsou středem zájmu jak tour operátorů, tak i samotných brazilských turistů.

Evropská komise cestovního ruchu (ETC) zastřešila sérii prezentací, v jejímž rámci se země Evropské unie představily zástupcům brazilských cestovních kanceláří postupně v Rio de Janeiru, Belo Horizonte a nakonec 4. října 2018 v hlavním městě Brasília. Ekonomický rada Velvyslanectví České republiky Ondřej Kašina postupně uskutečnil devět prezentací pro více než 180 představitelů cestovních kanceláří v hotelu Kubischek Plaza.

Prezentace České republiky jakožto atraktivní turistické destinace byla tentokrát pojata takovým způsobem, aby obsahovala rovněž komparativní ekonomické údaje, které umožní jak tour operátorům tak i samotným turistům vyhodnotit náklady na pobyt v porovnání s okolními zeměmi. Ty sice nabízejí podobné památky a kulturní zážitky vycházející ze společné evropské identity, avšak v mnoha případech zaostávají za Českou republikou v ryze ekonomické části. Zástupci brazilských cestovních kanceláří projevili velký zájem právě o informace o cenách jídla, pití, cestovného a ubytování v České republice a konstatovali, že v této oblasti je pobyt u nás velmi atraktivní. Rovněž s velkým zájmem přijali informace o vysoké úrovni bezpečnosti. Ukazuje se, že v rámci poměrně vysoké kvality nabídky kultury a architektury v Evropě může být právě detailní komparativní ekonomická informace o cenách důležitý rozdílovým faktorem.

Pokud se týká přílivu turistů v Brazílie do ČR, je Brazílie s cca 60 tisíci turisty v roce 2017 nejen na prvním místě z celé Latinské Ameriky, ale přijíždí k nám více turistů z Brazílie nežli například z Irska, Bulharska nebo Portugalska. Podle brazilských tour operátorů roste počet brazilských turistů, kteří nechtějí navštívit naši zemi v rámci většího "evropského cestovního balíčku" nýbrž dávají přednost strávit v České republice více času a poznat i menší malebná města. Mezi důležitá lákadla patří kromě historie rovněž skvělé české pivo a jídlo.

Ondřej Kašina, ekonomický rada Velvyslanectví České republiky v Brasília