português  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Brazílie – prodej aut se vrátil zpět o jedno desetiletí

Vůbec to není dobrá zpráva pro české výrobce v automobilovém průmyslu. Prodej automobilů v Brazílii se vrátil téměř o jedno desetiletí zpět, poklesl celkem o 27%. Horší bilanci zaznamenalo už jen sankcemi stíhané Rusko.
 

Ještě v roce 2014 byl brazilský trh s automobily 4. největší na světě, na konci roku 2015 už byl jen 7. největším. Zmenšení brazilského autoparku tak kopíruje pád brazilské ekonomiky. Jestliže následkem rekordního růstu brazilského hospodářství byly v roce 2012 v zemi registrovány 3,8 miliónu nových aut, tak v roce 2015 to bylo už jen 2,5 miliónu, přesně stejný objem jako v roce 2007, tedy před pověstným rozletem okřídleného Krista Spasitele. V loňském roce Brazílii ve výrobě aut překonaly Velká Británie, Indie a Německo.

I proto Brazílie ve snaze zvrátit nepříznivou situaci v posledním roce uzavřela výhodné smlouvy na snížení celních tarifů v obchodu s automobily se zeměmi jako je Mexiko, Uruguay, či Argentina (u dvou posledně jmenovaných ani členství v ekonomickém uskupení Mercosul samo o sobě nazaručovalo zónu volného obchodu v tomto odvětví).

Pokles brazilské výroby automobilů není dobrou zprávou ani pro české výrobce. Byť do Brazílie není možné dovážet vozy Škoda z důvodu politiky koncernu Volkswagen (který v Brazílii stejně jako většina světových automobilek přímo vyrábí), autodíly made in Czech Republic jsou stále ještě jednou z nejvýznamnějších položek českého vývozu na tento největší jihoamerický trh.

http://img.estadao.com.br/resources/jpg/5/8/1456946240785.jpg

Zmenšení brazilského autoparku kopíruje pád ekonomiky