česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České potraviny mají velkou šanci uspět na Slovensku

(Archivní článek, platnost skončena 30.10.2021.)

Slovensko nyní dováží 60 % spotřeby potravin. Podíl domácích potravin na Slovensku stále klesá. Slovenská vláda podporuje domácí výrobce potravin prostředncivtím projektu „Chci dodávat“. Některé velké potravinové řetězce (Tesco, Kaufland) začaly nedávno realizovat program na podporu malých a středních slovenských producentů potravin.
 
 

Potraviny

Potraviny

V obchodním řětězci Tesco v Bratislavě se nedávno uskutečnila tisková konference ministryně zemědělství a rozvoje venkova Slovenské republiky Gabriely Matečné. Tisková konference se konala u příležitosti toho, že Tesco zahájilo program určený na podporu malých a středních slovenských producentů potravin.

Tesco vyčlenilo pro tyto producenty ve 20 prodejnách své sítě na Slovensku poměrně exkluzívní prodejní prostor. Jejich potraviny se nabízejí v regálech pod sloganem „Vyberte si z jedinečných chutí Slovenska“ a může je najít každý zákazník. V současné době se jedná zhruba o 500 různých potravin, které pocházejí od 50 producentů. Počet výrobků a výrobců není konečný a bude se měnit v závislosti na další nabídce a na tom, jak se nyní nabízené potraviny budou prodávat. S podobnou iniciativou začal na Slovensku již také řetězec Kaufland. Aktivity obou potravinových řetězců jsou výsledkem projektu Ministerstva zemědělství a rozvoje venkova Slovenské republiky pod názvem „Chci dodávat“.

Podíl slovenských potravin na domácím trhu stále klesá a v současné době dosahuje přibližně 40 %. Spolupráce vlády s potravinovými hypermarkety nabízí slovenským výrobcům potravin možnost, aby se etablovali také v hypermarketech. Slovenský spotřebitel zde nakupuje až tři čtvrtiny potravin.

Čeští producenti potravin mají velké šance úspěšně se prosadit a etablovat na slovenském trhu. Slovensko totiž dováží až 60 % potravin a pro slovenského spotřebitele už není důležitá jen cena potravin, ale také jejich kvalita a krajina původu. Geografická blízkost České republiky, kvalita našich potravin a znalost českého prostředí představují pro slovenské spotřebitele téměř jasnou volbu pro nákup potravin hned za domácími potravinami. Reálnou šanci uspět mají producenti mléčných výrobků, masných výrobků, cukrovinek, ovoce, zeleniny, ovocných džusů a šťáv, vín i regionálních piv.

 

Autor: Jaroslav Remeš - obchodní a ekonomický rada, Velvyslanectví ČR v Bratislavě