česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Jednání s přístavem v Antverpách

16. března 2015 - Jednání s přístavem Antverpy (Frank Geerkens - Port Ambassador, Danny Deckers g. c. v. – senior Adviser, Katarina Stancova - Advisor Intermodality & Hinterland)

Jednání se zaměřilo především na otázku železničních koridorů a jejich propojení mezi přístavem Antverpy a regionem střední Evropy. Jedná se o prodloužení, resp. propojení evropského koridoru 8 (North Sea – Baltic) s koridory ve střední Evropě.  Jde současně o hledání alternativy ke kamionové dopravě, která v této relaci zatím převládá a má řadu negativních vlivů. Napřímení nákladní železniční dopravy v této relaci není zájmem pouze Antverp a jejich přístavu a České republiky, jejíž zahraničně obchodní firmy získají další dopravní možnosti v obchodu s Belgií i zámořím, ale také zemí tranzitních (DE,NL), kterým projekt ulehčí v dálniční dopravě a dalších zemí střední Evropy, pro které půjde o zajímavou alternativu k tradičnímu využívání Rotterdamu a Hamburku.

Přístav Antverpy masivně investuje do rozšíření, buduje nové doky a zejména se zaměřuje na modernizaci, automatizaci a tzv. intermodalitu, tj. co nejefektivnější návaznost jednotlivých druhů dopravy na přístavní aktivity (automatizovaná zařízení, skladování, překladiště na říční lodi, železnici a kamiony ad.)