español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Argentina: ambiciózní plán modernizace nákladních železnic

Nová argentinská vláda vyhlásila na letošní rok ambiciózní plán veřejných prací v celkové hodnotě 200 mld. argentinských pesos (cca 14 mld. USD). Velké investice půjdou i do modernizace nákladních železničních tratí Belgrano Cargas a San Martín, kam bude v letech 2016-2019 směřovat 2,4 mld. USD. Železniční doprava je v Argentině jedním z perspektivních oborů identifikovaných v rámci Mapy globálních oborových příležitostí.

Celkem má být v letech 2016-2026 modernizováno 4.945 km železničních tratí převážně v severních provinciích, které jsou nejzaostalejší. Cílem je zvýšit přepravní kapacitu, která umožní dopravu zboží z tamních regionů do přístavů v Santa Fe, Rosariu a Buenos Aires. Právě vysoká cena dopravy je zásadní překážkou konkurenceschopnosti zemědělských produktů, které jsou hlavním exportním artiklem těchto provincií.

Belgrano Cargas bude modernizováno v 6 etapách, zatímco San Martín ve dvou. Časový horizont modernizace je následující:

Etapa

Km

Lhůty

Provincie

Belgrano Cargas

 

1, 2 a 3

1.500

2016-2019

Santa Fe, Chaco, Santiago del Estero, Salta, Jujuy, Tucumán

4, 5 a 6

2.500

2018-2026

Santa Fe, Salta, jujuy, Córdoba, Catamarca, Santiago del Estero, Tucumán

San Martín

1 a 2

945

2018-2026

Buenos Aires, Santa Fe, Córdoba, San Luis, Mendoza

 

V případě Belgrano Cargas již bylo vyhlášeno výběrové řízení na dodávku prvních 530 km železniční trati, v červnu/červenci tohoto roku bude vyhlášeno výběrové řízení na dalších 350 km. Modernizace posledního úseku v délce 620 km bude vyhlášena koncem roku 2016/počátkem 2017. Celkový rozpočet jen na první tři etapy modernizaci tratí je 1,6 mld. USD a bude přístupný zahraničním firmám. Projekt je financován Čínskou rozvojovou bankou a China Machinery Engineering Corporation. Financování projektu bylo rozhodující pro výběr dodavatelů lokomotiv, vagónů, náhradních dílů a dalších komponentů, které budou dodány čínskou stranou. Celkový rozpočet na kolejová vozidla je 800 mil. USD. Pro ČR se tedy nabízí šance v dodávkách kolejí a materiálu pro upevnění pražců, zařízení na pokládání kolejí, železniční signalizace apod. Rozchod kolejí je 1.000 mm.

Hlavní kritéria při výběru a přidělení zakázky není cena, ale:

  • dodávka železničních strojů na pokládání kolejí a realizace prací
  • metodologie pracovního procesu
  • dodací lhůta.

Podrobnosti o tomto projektu lze nalézt na: http://www.adifse.com.ar/licitaciones.php.

Ludevít Hrúz, obchodní rada, ZÚ Buenos Aires

Pokládání nových kolejí v Argentině

Pokládání nových kolejí v Argentině