español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Velvyslanectví ČR v Buenos Aires
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Potenciál poskytovatelů turistických služeb pro argentinské cestovatele

Evropa je pro argentinské občany jednoznačně první volbou, pokud jde o přeshraniční turistiku. I z tohoto důvodu se sedm argentinských firem ve dnech 9. – 15. listopadu zúčastnilo podnikatelské incomingové mise v rámci nástroje Projektů na podporu ekonomické diplomacie PROPED. Cílem projektu bylo představit ČR jako destinaci vhodnou pro individuální i skupinovou zážitkovou turistiku. Argentinští touroperátoři během tzv. site inspections navštívili čtyři česká města a navázali kontakty s českými firmami zajišťujícími program v cílové destinaci. Pro české firmy existuje více způsobů, jak přilákat argentinské klienty. Jedním z nich je například účast na každoročním veletrhu FIT v Buenos Aires.
 

Většina argentinských obyvatel má evropské kořeny a při výběru zahraniční dovolené bude evropský kontinent vždy první volbou. S ohledem na finanční náročnost takové cesty je však typickému argentinskému turistovi 65-75 let, je vzdělaný a bonitní. Většina nadále využívá služeb tradičních cestovních kanceláří a touroperátorů, ohledně destinací si nechávají poradit. Nejužší část pak hledá prémiovou turistiku, která je klientovi šitá na míru. Argentinští touroperátoři jsou tedy prvním a nejdůležitějším kontaktem pro všechny české poskytovatele turistických služeb, kteří v Argentině chtějí prodávat své služby.

S tímto vědomím Velvyslanectví ČR v Buenos Aires ve spolupráci s agenturou CzechTourism zorganizovalo v první polovině listopadu incomingovou podnikatelskou misi, jejímž cílem bylo poznání českého prostředí turistického ruchu a propojení argentinských firem s českými dodavateli služeb. Program v Praze a vybraných regionech byl připravován ve spolupráci s řadou soukromých subjektů (cestovní kanceláře, hotely, restaurace) a regionálními destinačními manažery. Jeden den byl vyhrazen moderovaným B2B setkáním, která se konala v hotelu Mandarin Oriental Prague. Podnikatelská mise v tomto ohledu splnila svůj cíl a výrazně překročila očekávání argentinských účastníků.  

Turistický průmysl byl jedním z oborů nejvíce zasaženým pandemií Covid-19. Výpadek tržeb zatím nebyl zcela nahrazen a existuje velká poptávka po navýšení klientely. V Argentině mají české firmě velký potenciál. Ačkoliv ekonomika Argentiny je na pokraji rozvratu, vysokopříjmová část padesátimilionové populace nouzí netrpí. Pro české dodavatele turistických služeb se může zdát Argentina vzdálená, úsilí se však z dlouhodobého pohledu vyplácí. Pro české cestovní kanceláře je příhodné se sejít osobně s argentinskými protějšky. Je třeba počítat s tím, že i nejvyšší management často nehovoří anglicky. Jednou z příležitostí pro setkání je největší turistický veletrh v Jižní Americe, který se každý říjen koná v Buenos Aires. V roce 2023 se bude konat v termínu 30.9. – 3.10., Česko by mělo být zastoupeno prostřednictvím národního stánku. Akci by mělo organizovat opět Velvyslanectví ČR v Buenos Aires ve spolupráci s agenturou CzechTourism. Agentura CzechTourism má v Argentině i své zastoupení, na které je možné se v případě zájmu obrátit.

Radek Hovorka, diplomat Velvyslanecví ČR v Buenos Aires