español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Zelená pro elektrické autobusy v Argentině

Ve městě José C. Paz bude otevřena první argentinská výrobna elektrických vozidel. Spuštění výroby je spojené se vstupem čínské společnosti Dongfend na argentinský trh a přinese zemi investice ve výši 300 milionů dolarů a vznikne více než 2000 pracovních míst
 

Ve městě José C. Paz na předměstí hlavního města Buenos Aires bude otevřena první výrobna a montovna elektromobilů v Argentině. Projekt byl potvrzen podpisem smlouvy mezi starostou Mariem Ischiem a druhým největším výrobcem vozidel hromadné dopravy v Číně, automobilkou   Dongfeng (DTFC).

Počáteční investice v prvních dvou letech dosáhne 300 milionů dolarů a povede k tvorbě až 2 500 pracovních míst. Dongfeng (DTFC) je firma známá svým důrazem na použití technologií šetrných k životnímu prostředí a je předním výrobcem ekologických autobusů, aut a nákladních vozidel.

Dle starosty je růst trhu s vozidly napájenými elektrickou energií základem vzniku inteligentních měst, propagujících ekologicky udržitelnou mobilitu. „Ve velkých světových metropolích již podobné projekty existují, a jsme rádi, že se José C. Paz stává pionýrem této čisté, ekologické a udržitelné technologie v Latinské Americe“.

Partnerství veřejného a soukromého sektoru

Prvními vlaštovkami projektu budou 2 zkušební autobusy, které by měly dorazit
v  následujících dnech. Následovat by měl i prototyp minibusu pro 19 osob, sedan, který bude používán bezpečnostními složkami, i dvoumístné vozidlo pro soukromé využití.

 „Otevření firmy v José C. Paz reprezentuje partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem, cílené na ochranu životního prostředí. Jsme velmi spokojeni, že můžeme dostat náš region na špičku inovace v oblasti automobilového průmyslu. Město, jako vůbec první v Argentině využije ekologické přepravy a čisté energie také pro vozidla záchranné služby, policejní hlídky a veřejnou dopravu.“ pochlubil se dále starosta.

Pro české firmy z výše uvedeného vyplývá, že pokud se budou chtít na argentinském trhu prosadit, musejí si pospíšit. V okamžiku, kdy se začnou elektrické autobusy vyrábět v Argentině, šance se prosadit budou minimální. Jedinou možností bude přizpůsobit se čínské konkurenci a autobusy nebo trolejbusy montovat v zemi.

Ludevít Hrúz, obchodní rada, Zastupitelský úřad Buenos Aires