
České sklo se blýsklo v Chengdu
08.06.2021 / 09:12 | Aktualizováno: 25.11.2021 / 04:29
Ve dnech 29. května až 1. června 2021 se v Chengdu, hlavním městě provincie Sichuan a jihozápadní metropoli Číny, konala prezentační akce českého skla a výrobků českých sklářských firem. Akce Dny českého skla Chengdu 2021 se uskutečnila v rámci projektu podpory ekonomické diplomacie PROPED.
ČR se na této čtyřdenní akci prezentovala sklářskými výrobky několika předních českých sklářských firem a jedné, která se zaměřuje na zpracování vltavínů. K vidění byly mimo jiné i skleněná kopie českých korunovačních klenotů či korunka vyrobená pro Miss ČR a další výrobky ze spektra oborů sklářského průmyslu a designu. Na ploše o velikosti cca 100 m2prezentovaly své výrobky české firmy Šenýr Bijoux, Astra Gold, AZ Design a Jewstone, a to ve spolupráci s jejich čínským zástupcem. Pandemie COVID a cestovní restrikce (4-týdenní karanténa) prakticky znemožnily osobní účast českých zástupců. .
Samotná expozice českého skla se nacházela v nově otevřeném, veřejností hojně navštěvovaném nákupním centru Shimao Mall ve východní části Chengdu. Za účelem zvýšení atraktivity expozice českého skla a firem byla akce obohacena i o aspekty kulturní. Po zahájení akce proběhla módní přehlídka, na které modelky prezentovaly kolekci českých sklářských šperků společnosti Šenýr Bijoux, dále zazpíval čínský dětský sbor české písně v češtině a zatančil česko-čínský swingový pár. Následující den proběhla prezentace české dětské literatury včetně čtení úryvku z knihy o krtečkovi. Po celou dobu akce a až do konce týdne si mohla čínská veřejnost prohlédnout prezentaci fotografií a turistických míst ČR doplněnou o obrázky s českou tématikou, které namalovaly čínské dětí. V průběhu zahájení akce bylo návštěvníkům k dispozici pivo Pilsner Urquell a proběhla tak vlastně prezentace i této české pivní značky.
Akci Dny českého skla Chengdu 2021 zahájila za velkého zájmu veřejnosti generální konzulka ČR v Chengdu paní Kateřina Vovková. Během svého projevu vyzdvihla věhlas, kvalitu a exklusivitu českého skla, ale i jedinečnost české kultury. Přítomi byli také zástupci čínských médií.
Kromě samotné prezentace firem a sklářských výrobků měli zájemci možnost B2B jednání, či získat další doplňující informace prostřednictvím katalogů. Kromě mediálního pokrytí byla akce významná i možností pro rozšíření kontaktů českých firem a „networking“ včetně zapsání ČR a českých firem do podvědomí ČLR. Skutečnost zviditelnění ČR a českého skla na akci přináší firmám příslib prohloubení a rozšíření další spolupráce do budoucna.
Akce Dny českého skla Chengdu 2021, která byla organizována Generálním konzulátem ČR v Chengdu a čínským zástupcem českých firem, byla významnou ukázkou kvalit a hodnoty českého skla, a byla o to cennější, že se ji podařilo uskutečnit v podmínkách pandemie COVID. Realizována byla v rámci projektu podpory ekonomické diplomacie PROPED.
Roman Musil, obchodní konzul