česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Trendy na americkém trhu domácích spotřebičů prezentované na březnovém veletrhu

Výstavní prostory budovy McCormick v Chicagu začátkem března 2019 hostily mezinárodní veletrh domácích spotřebičů a vybavení, The International Home + Houseware Show. Tento veletrh každoročně představuje řadu nejnovějších produktů spotřebního průmyslu v segmentech kychyňských potřeb, domácích spotřebičů, stolování, designových doplňků pro domácnost, ale i pohled na nejnovější trendy v nadcházející sezoně na trhu USA.

The International Home + Houseware Show je jedním z nejdůležitějších veletržních počinů tohoto zaměření za účastí více než 2200 vystavovatelů z více než 50 zemí. Zhruba 400 firem se na veletrhu pak prezentovalo vůbec poprvé. Žádná z českých firem neměla bohužel v letošním roce na veletrhu svůj výstavní stánek, nicméně přijeli tradičně zástupci firmy FAST ČR, která prodává své produktové portfoliu pod značkou Sencor a daří se jí dodávat produkty do největších amerických retailových řetězců jako jsou Walmart či Target.

Hlavní americké trendy v poptávce po domácích spotřebičích

Američtí spotřebitelé se v současnosti zajímají především o produkty, které jim umožní individualizovat si domácí prostředí za účelem vytvořit si vlastní identitu na sociálních sítích. Jedná se o produkty např. na výrobu speciálních nápojů, inteligentní domácí spotřebiče nebo kuchyňské nádobí přizpůsobené na míru uživateli. Veletrh také potvrdil rostoucí trend poptávky po výrobcích určených na přípravu kvalitního a zdravého jídla nebo pro přípravu pokrmů etnické kuchyně. Tyto trendy se promítají nejen do oblasti kuchyňských potřeb a nádobí, ale i do produktů určených na přípravu čaje, kávy, koktejlů či craft piva. Příkladem může být chytrá např. rychlovarná konvice Pour-Over od firmy Capresse, která umožňuje nastavení teplot pro přípravu gurmánské kávy či různých druhů čaje. Statistiky prokazují, že poptávka po právě takových spotřebičích se v USA každoročně zvyšuje a do budoucna lze očekávat ještě posilování těchto trendů.

Spotřebitelé se stravují v restauraci „At Home“ a vyžadují zdravější jídla

Dle studie vypracované firmou NPD Group Inc. se 82 % pokrmů připravuje doma, tedy výrazně více než před 10 lety. Z této studie rovněž vyplynulo, že průměrný Američan jedl v restauraci 185x v roce 2018 v porovnání s 216 návštěvami v roce 2000. Za zajímavé lze rovněž považovat zjištění, že změny v pracovním prostředí, jednoduchost nákupu potravin přes internet a boom streamingových služeb mají za následek nárůst stravování se doma. Tento trend potvrzuje rovněž průzkum časopisu Better Homes & Garden Food Factor 2018, ze kterého vyplývá, že až 93 % mileniálů si 4x týdně doma vaří. Tyto trendy mají za následek zvýšenou poptávku po produktech spotřebního průmyslu v segmentu domácích spotřebičů. Mezi vyhledávané produkty patří např. multifunkční tlakové hrnce, fritézy, mikrovlnné trouby, dózy na uskladnění potravin a různé kuchyňské pomůcky.

Tento trend může být pro mnohé překvapením. K častějšímu stravování doma vede dostupnost již předpřipravených pokrmů či již zmíněné objednávky potravin online. Na veletrhu zazněl mnohokrát pojem elevated convenience, který lze volně přeložit jako zvýšené pohodlí, komfort, který je považován za nejdůležitější trend v segmentu jídla a nápojů pro tento rok. Zatímco v České republice pohodlné vaření může znamenat např. ergonomické uspořádání spotřebičů, v USA se pod pojmem elevated convenience rozumí trend zaměřující se zejména na řadu nových polotovarů prodávaných v maloobchodních prodejnách, které se snaží napodobit pokrmy v restauracích.

Chytré spotřebiče do kuchyně

Chytré technologie se stále více a více prosazují také do domácností včetně vybavení kuchyně. Jedním z cílů propojených chytrých spotřebičů je nejen snaha usnadnit spotřebitelům vaření, ale také se postarat o to, aby se spotřebitel nebál vyzkoušet nové ingredience a recepty světových kuchyní. Z průzkumu společnosti Zion Market Research vyplývá, že prodej v kategorii chytrých domácností byl v roce 2016 v odhadované hodnotě 24 mld. USD, zatímco v roce 2022 je tento odhad již ve výši 54 mld. USD. Umělá inteligence, hlasové ovládání chytrých domácností včetně kuchyně, automatické doplnění potravin a jejich donáška až do domu jsou dominujícími trendy nadcházející sezóny. Mezi populární produkty na americkém trhu v současnosti patří například pomocníci na skladování potravin ve spíži, které potraviny monitorují a poté i objednávají, pokud docházejí.

S ohledem na výše uvedené dáváme potenciálním zájemcům z řad českých firem ke zvážení účast na veletrhu v termínu od 14. do 17. března 2020. Bližší informace o možné účasti na výstavě, která od příštího roku ponese název The Inspired Home Show, naleznete zde. Bližší informace poskytne ekonomické oddělení Generálního konzulátu ČR v Chicagu.

 

Tomáš Trnka, Generální konzulát České republiky v Chicagu