english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Americký herní průmysl zažívá během pandemie boom

Koronavirová pandemie je pro mnohé obory v USA devastující. Jsou však i odvětví, která zažívají nebývalý růst. Herní průmysl je jedním z nich. V tomto roce zaznamenal rekordní zisky i výdaje. Americký trh, a v něm sídlící světoví giganti videoher, jako společnosti Microsoft, Activision Blizzard, Take Two Interactive, Amazon a Alphabet, jsou v tomto období další příležitostí pro česká herní studia a vývojáře.
 

Americkému videohernímu průmyslu se letos nebývale daří, k čemuž z velké části vedla pandemie koronaviru a s ní nařízené omezení sociálních kontaktů. 

Dle dílčí zprávy společnosti NPD (www.npd.com) za druhé čtvrtletí 2020 dosáhly v USA výdaje spotřebitelů v oblasti videogamingu rekordních 11,6 miliard USD, což je nárůst o 30 % ve srovnání se stejným časovým obdobím loňského roku, a o 7 % více oproti prvnímu čtvrtletí 2020 (leden - březen), kdy dosáhly rekordních 10,9 miliardy dolarů. Roční spotřebitelské výdaje USA na videohry mohou v roce 2020 přesáhnout dle odhadů i 50 miliard USD, což by představovalo nový rekord pro americký trh. Očekává se, že růst bude tažen konzolemi, headsety, gamepady, mobilními zařízeními, PC či předplatným.

V podmínkách vytvořených pandemií se daří ve finanční rovině i gigantům videoherního průmyslu – včetně společností Microsoft, Nintendo, Twitch a Activision. V dubnu společnost Microsoft uvedla, že počet předplatitelů její služby Game Pass (Netflix-for-gaming) překročil 10 milionů USD. Společnost Nintendo oznámila, že prodej herní konzole Nintendo Switch vzrostl meziročně o 24 %, zatímco její nové hry „Animal Crossing: New Horizons“ se prodalo od jejího vydání na konci března za první dva měsíce 13,5 milionu kopií.

Vzhledem k tomu, že česká herní studia slaví již nyní v zámoří velké úspěchy, je tento trend pro české vývojáře dobrou zprávou. Jen pro shrnutí, v loňském roce koupila americká firma Oculus Studios české herní studio Beat Games, které vyvinulo populární hru Beat Saber. Další významnou transakcí pro český herní průmysl byl odkup většinového podílu českého vývojáře her Geewa americkou společností AppLovin. Studio Geewa se do povědomí dostalo facebookovou hrou Pool Live Tour. V současné době se Geewa zaměřuje na tablety a chytré telefony se strategickou online hrou Smashing Four na mobilní platformy iOS a Android.

Zdroje: www.washingtonpost.comhttps://techcrunch.com/www.npd.com

Lucie Hindlsová, ekonomická diplomatka

 

Americký herní průmysl zažívá během pandemie boom

Americký herní průmysl zažívá během pandemie boom