english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Czechtourism
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Úspěšná online B2B jednání mezi českými, americkými a kanadskými společnostmi v oblasti turistiky

Ve dnech 22. - 23. února 2022 proběhl druhý ročník online B2B jednání mezi nákupčími v oblasti cestovního ruchu pod názvem Czech Republic Marketplace. Poskytovatelé služeb z České republiky dostali možnost navázat spolupráci s americkými a kanadskými protějšky. Akci pořádalo zahraniční zastoupení CzechTourism pro USA a Kanadu ve spolupráci s Generálními konzuláty České republiky v New Yorku a v Torontu. Semináře byly podpořeny v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED). Jednání potvrdila, že navzdory probíhající pandemii, neutuchá zájem o cestování do České republiky.
 

Série B2B jednání Czech Republic Marketplace proběhly na online platformě Eventtia, na které si účastníci zvolili partnery pro své schůzky na základě profilů a nabídky. O akci byl velký zájem a účastníci ji bezprostředně hodnotili velmi pozitivně. Na české straně se akce zúčastnilo zhruba 30 společností ze všech segmentů cestovního ruchu, na druhé straně Atlantiku byl zájem ještě vyšší – kolem 80 partnerů z USA a 70 z Kanady. V rámci dvoudenního workshopu se uskutečnilo téměř 200 schůzek na kanadské a přes 250 na americké straně. Podobný seminář proběhl v prosinci 2020.

I když je turismus jedním z odvětví nejvíce postižených současnou pandemií, účastníci se většinou soustředili na možnosti a příležitosti, které jsou spojeny s postupným a očekávaným návratem k normální situaci v roce 2022. Česká republika si přitom aktivně udržuje svou pozici a prezentaci jako atraktivní turistické destinace pro severoamerické návštěvníky. Letošní turistická sezóna by již mohla doznat značného oživení, k čemuž jednoznačně přispěje také obnovení přímých letů mezi New Yorkem a Prahou.

Řada účastníků seminářů Czech Republic Marketplace se zároveň profiluje ve specializovaných službách, jako je například golfová turistika, romantické cesty či gastroturistika. Akce umožnila sledovat nové trendy v oboru a také to, jak se během pandemie COVID-19 proměnilo poskytování turistických služeb. Pandemie urychlila některé trendy v tomto sektoru – jako například digitalizaci a zlepšování turistických služeb díky doplňkovým nástrojům.

 

Již nyní lze konstatovat, že projekt na podporu ekonomické diplomacie PROPED, hrazený z rozpočtu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky, pomohl během pandemie posílení B2B spolupráce v oblasti cestovního ruchu. Formát akce ukázal, že i době, kdy se cestovní ruch přes Atlantický oceán teprve pomalu zotavuje, je možné efektivně a účinně hledat nové partnery, navazovat nové vazby a připravovat se na plnohodnotné obnovení kontaktů To potvrzují i některé předběžné objednávky, které byly v rámci schůzek domluveny.

Lucie Hindlsová, Generální konzulát České republiky v New Yorku